20 Mart 2010 Cumartesi

Yükseklik Korkusu - Paul Auster


Tam bütün kitaplarını okudum derken, beni sevindirmek için okumadığım bir kitabıyla karşılaşıyorum, Paul Auster'ın.

Bu seferki roman, kimsesiz bir çocuk ve onu sokakta bulup, havada yürüme vaadiyle yanına alan Ustasını anlatıyor. Masal mı gerçek mi anlamadan bir dolu olaylar zinciri ve renkli karakterle sürüklenip, gidiyorsunuz.

Bir ara "acaba uğraşsam ben de havada yürüyebilir miyim acaba" demedim, desem yalan olur. Kimseyi umursamayan ve yaşama daha küçücükken hırs ve kinle bakan bir çocuğun, sevgiyi, dostluğu, iyiliği öğrenmesine tanık oluyorsunuz.

Havada yürüyebilme ve Mucize Çocuk diye tanınma kısmı bütün olayın sadece bir parçası. Hikaye ve romanda yer alan karakterlerin yaşayacakları bununla kalmıyor.

Eğer bir kitap alayım elime, koştursun beni peşinden, başka bir şey düşünmeden sadece kitabımla baş başa kalayım diyorsanız, alın okuyun Yükseklik Korkusunu.


Görsel: ilknokta.com

7 yorum:

  1. Ben de şu anda Brooklyn Çılgınlıkları'nı okuyorum, daha yeni başladım ama güzel gidiyor.

    YanıtlaSil
  2. O Paul Auster'ın ikinci kitabıydı benim okuduğum, güzeldi, iyi okumalar bero :)

    YanıtlaSil
  3. Paul Austre denince düşünmeye gerek yok, bir kere tanışınca zaten fark ediyor insan. Entelektüel ve düşündürücü oluyor kitapları, ama çok akıcıdır aynı zamanda, kahramanların iç dünyalarını çok iyi tasvir eder, aslında daha çokda içi dünyalarıyla ilgilenir. Ben ilk Timbuktu kitabını okumuştum, öneririm.

    YanıtlaSil
  4. Sinem, seninle aynı fikirdeyim. Ben de Ay Sarayı ile başlamıştım okmaya Paul Auster'ı. Timbuktu da harikaydı gerçekten.

    YanıtlaSil
  5. ah vertigo... paul auster'ın en muhteşem eseridir bence bu. hemen ardından da şans müziği, ay sarayı ve leviathan gelir. sonrası benim için biraz hayal kırıklığı. ya da o ilk tadın bir daha yakalanamaması diyelim. bir de belirtmeden geçemeyeceğim, o ne karizmatik surattır be paul amca. kadayıf oldun, hala beğeniyorum seni allahsız!

    YanıtlaSil
  6. Blogda okunması gereken o kadar güzel kitaplar var ki. Dedim kendime, çok kitap okuduğumu sanıp "Ben kitap okumamışım ki". Çok güzel bir blog takipçinizim

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails