3 Mart 2010 Çarşamba

Kanatların gölgesinde bir cinayet öyküsü









Leyleklerin tek bir amacı vardır, uçmak. Göç etmek. Gittikleri yeni yere ulaşmak. Uzun kanatlarının altında gökyüzünün değişen renklerine, altlarında akan kıtaların değişen iklimlerine aldırmadan, daha da önemlisi insanı ve şeytanlıklarını umursamadan, uçmak. Leyleklerin özgürlüğü gıpta edilecek kadar güzel, saf ve benzersiz. Grange'ın 1994 te yazdığı, Kızıl Nehirler, Kurtlar İmparatorluğu ve Taş Meclisi gibi eserlerine oranla daha az bilinen; ancak bence eserleri içinde en iyi yazılmış, en dokunaklı ve tam anlamı ile ruh sahibi bir kitap olan Leyleklerin Uçuşu, ya da orjinal adı ile: le vol des cigognes işte tam da bu özgürlüğü odak noktasında tutan bir hikayeyi anlatıyor. 

Kitapta öyle hüzünlü bir yan var ki, belki de kahramanın iç huzursuzluğunun etkisinden; tüm olayları eski bir resme bakar gibi geçiriyorsunuz gözlerinizin önünden. Anlatılan kimi olaylar tüyler ürpertici ve hatta tiksindirici olsa da, Grange öylesine yazmış ki, şiirsel bile bulabilirsiniz. Orjinal dilinde okumadığım halde kimi tanımlamalar gözlerimi dolduracak kadar etkiledi beni. 

Örneğin ölen bir kadının; ceketinin arasında pembe bağırsaklarının nasıl titreştiğini, Grange'dan başkası bu kadar etkileyici anlatabilir miydi?


Asi havaları ile kimsenin umursamadığı, hakir görülen gururlu çingeneler... 4 bahar boyunca leylekleri seyreden gözcü...ve azimle uçan, herşeyden habersiz leylekler...

Uçan, tek amaçları afrikaya ulaşmak olan, insan kötülüklerinden habersiz ama insan elinin gölgesi altında olmaktan kurtulamayan leylekler...



Bir cinayet romanı, nasıl şiirsel ve bu denli etkileyici olabilir cevabı öğrenmek için, hala okumadı iseniz sizi leyleklerin uçuşuna şahit olmaya davet ediyorum.


Ayrıca, kitapta anlatılan komplo teorisi de, son yıllara ait en başarılı kurgudur kanımca... 


Her Grange kitabında olduğu gibi bilinmezliklerden ve çoklu ihtimallerden oluşan bir gizemli dizi olay, sonunda yavaş yavaş açığa çıkan sırlar, ve ters köşeye yatıran bir son sizleri bekliyor. İntikam, gizem, cinayet, kişisel hırslar, şeytanın bile aklına gelmeyecek planlar, en az leylekler kadar başrol oyuncusu sayılabilir.


Grange'ı Grange yapan, ilk kitabı, gözümde çok saygın bir yere sahip sevgili okuyucu.


Yazıya Kuyruk:

On üzerinden puanım- 9
Yazarı- Jean Christopher Grange
Orijinal Adı- le vol des cigognes
Çeviren- Ali Cevat Akkoyunlu
Sayfa Sayısı- 358
Tür- Polisiye-Gerilim

Kaç günde okudum- hatırlamıyorum, ama 2 günden fazla degildir.
Kaç kuruş- 13,56 @kitapyurdu
Öneririr miyim- Kesinlikle. sırf kitaptaki komplo teorisine kafa yormak için bile okunmaya değer

3 yorum:

  1. Çok sürükleyiciydi gerçekten, bir dönem ardı ardına tüm kitaplarını okumuştum Grange'nin.

    YanıtlaSil
  2. bero, kesinlikle çok sürükleyiciydi, bir yerind ebiraz sıkılmıştım ama onu söylemeyeyim şimdi ;)

    Amalth bu kitabı okudu mu, ne düşünüyor hakkında çok merak ediyorum dogrusu.

    YanıtlaSil
  3. Merope'cuğum,

    Bu ara durmaksizin calisiyorum, blogumuza eklenen yazilari okumaya bile zamanim olamiyor bazen, daha ziyade müdüriyet işlerini aksatmamaya çalışıyorum ancak Leyleklerin Uçuşu'nu görür görmez senin yazdığı anlamıştım:))

    Leyleklerin Uçuşunu okuyalı sanırım 10 yıl kadar oldu. Her detayini animsamiyorum ancak "planin" kusursuzluğu, zekice olusu, leyleklerin guzelligi aklimdan cikmamis:)

    Grange'i cok severim ben, ama bazen kendini oylesine kaptiriyor ki mekanlara, tasvirler biraz one cikiyor. Ben de bu durumdan rahatsiz oluyorum. Aynı hissi bu kitapta da yaşamış olduğumu anımsıyor gibiyim:)

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails