15 Mart 2010 Pazartesi

Aşka Şeytan Karışır | Hande Altaylı

Aşka Şeytan Karışır'ı kitabı yazan kişinin Fatih Altaylı'nın karısı olduğunu bilmeden okudum.  magazini sevsem de her şeyden en son haberi olangillerden olmamın faydasını gördüm, kitabı ön yargısız okudum. Birçok durumda yazarın kimliği okuduğumuz kitapla aramıza girip kavga çıkarabilir çünkü, çok yaşadım bunu. Yani efendim, yazarın kim olduğunu da bilmiyordum diye vicdanımı rahatlatarak geriniyorum, çünkü ben gayet gönül rahatlığı ile topa tutacak bir kitap bulmuşum bugün, keyfime diyecek yok. Aşka şeytan karışır mı sizce ? Bu soruyu sormadan önce kitapta anlatılan şey gerçekten aşk mı, bunu düşünmek lazım, çünkü bana göre "değil" ve bu yüzden okurken yazara çok küfrettim. Bana göre bir bağlılık göstermeden hedeflenen tutku, yalnız kalma korkusu, kötü kız olmaktan içten içe zevk almak, bir ilişkinin aşk sayılmasına yetmez. 
Kitapta Aslı adında bir hanım kızımız var, kendisi teyzesi tarafından büyütülmüş. Teyzesinin ölümünden 1 gün, sayı ile de yazayım bir gün sonra, teyzesinin sevgilisi ile cima ediyor. Şimdi takdir edersiniz ki, bırakın teyzenizin sevgilisi ile tebelleş olmayı, sevdiğiniz bir insan öldükten 1 gün sonra kendi sevgilinizle/eşinizle bile sevişecek takatte olmayabilirsiniz...Eğer oluyorsanız da, çok karışık bir ruh hali ve duygusal dengesizlik içinde yol alıyorsunuzdur! Eh, işte kitapta bu eksik. Bu olayın 2 tarafı, bir dul sevgili, bir de hain yeğen, bu boku yiyorlar yemesine ama, neden yedikleri, o kadar altı boş verilmiş ki, insan kocaman bir "hadeee leen!" çekiyor.

Çünkü gerçek dünyada biliyoruz ki her şeyin bir sebebi vardır. Hiçbir şey öylesine olmaz!
 işte bu nedeni oldukça belirsiz hadiseden sonra, kitapta da bir fırtınadır gidiyor zaten, ama hakkını yemeyelim, sonu güzel kotarılmış.

Bu kitap bana pek çokları gibi çerez kitap olarek geliyor. yani tatilde, yolculukta okunacak kitaplardan. yoksa şöyle kahvemi alayım, kanepede iki seksen keyfini çıkara çıkara okuyayım diyebileceğiniz bir okuma değil. 

Şimdi çok da yerin dibine batırmayalım, yazarın ilk kitabıymış ve bir giriş olarak başarılı bence. Ama karakterler daha derin ve gerçekçi olamaz mıydı? Olsa, bu kitap chick-lit olmaktan kurtulmaz mıydı? bence evet...


Yazıya Kuyruk:

On üzerinden puanım- 5
Yazarı- Hande Altaylı
Orijinal Adı-  
Çeviren-
Sayfa Sayısı- 200
Tür- Roman

Kaç günde okudum- 1
Kaç kuruş- 7,7 @kitapyurdu
Öneririr miyim- eeeh..

5 yorum:

  1. Ben de tatilde, bir arkadaşımın elinden alıp hızlıca okumuştum bu kitabı. Tam çerez bir kitap. Yazdıklarına katılıyorum kesinlikle, sadece her şeyin bir nedeni olduğu konusuna tam emin değilim. bazen anlamsız ve nedensizce de bir şeyler oluyor, o kadar somut bakmıyorum sanırım.

    YanıtlaSil
  2. ya tabi, kişiden kişiye değişir :))
    teyzenizi ne kadar sevdiginize de baglı olabilir :p

    YanıtlaSil
  3. hande altaylı gereksizdir, kesinlikle okumayın, sadece zaman kaybı değil; kötü film izlersiniz ve 2 saate yazık oldu dersiniz ya, bu da öyle işte.

    YanıtlaSil
  4. vodvil, bir sophie kinsella bestseller olabiliyorsa hande neden olmasın :)

    YanıtlaSil
  5. Sonu beklediğimden kötü biten bi kitap oldu ama genelde iyi ve sürükleyiciydi..

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails