20 Mart 2010 Cumartesi

Alınyazısını görmek için aynaya bakan kız; Titka


kitap klübümüzün 2. kitabı...
okuduğum kitapların ilk sayfasına illaki başladığım tarihi,sonuna bitirdiğim tarihi yazmayı seviyorum...ikisi arasındaki zaman diliminden hayatıma anlamlar çıkarıyorum...
bu kitabın ilk sayfasında 3 tane başlama tarihi var... ilk başlandığında ve diğer başlangıçlarda 20. sayfada bitti sanki... günlerce çantada taşındı ama bir türlü ilerlemedi... klüp kitabı olduğu için okunmak zorunda olmasını "zulm" gibi görmeye başlamıştım artık... ama oturum tarihi yaklaştı ve iş başa düştü... bir baktım ki bitsin diye di'il sonunu merak ettiğimden nefes alır gibi okuyorum... altını çiziyorum, sayfaya işaret koyuyorum, üstüne notlar alıyorum.... bu defa sanki hiç bitmesin istiyorum.....

Tu Ağacı yazarın ilk romanı... Everest Yayınları 2009 ilk roman ödülüne layık görülmüş... Titka ve Yavrukuşun öyküsünü anlatıyor... anlatıcı ses kahramanın kendisi... Bingöl'den İstanbul'a uzanan, hayatının gerçeklerini bir melodrama çevirmeden, hatta çoğun zaman acılarıyla eğlenerek anlatmış Titra... "ne garip, hüznün bir rengi yoktur, bir şekli de" diye başlıyor anlatmaya.... okurken dışardan bir hayata bakıyor gibi olmuyor insan... bir yerlerinizden yakalıyor illaki sizi... feminist bir bakış açısını da taşıyor içinde... kitabın kahramanlarının çoğu kadın... hırslı kadınlar, güçlü kadınlar, cesur kadınlar,sorgulayan kadınlar... anne olmuş, abla olmuş, kardeş olmuş, aşık olmuş, hayatta varolmuş kadınlar....
benim için bir kitapta önemli bir kriterdir kitabın sonu... okuduğuma, beni son paragrafa kadar sürüklediğine değsin isterim... tam olarak böyle bir kurgu hazırlamış Hamide Gönen.... okuduğun süre boyunca asla sonu ile ilgili tahminlerinize ulaşamıyorsunuz... bu da heyecanı gittikçe arttırıyor....
gölgenin doğuşunu ışığa borçlu olduğuna inanan bu ses, okuyucularında içini ısıtacak...

Hamide Gönen'in ellerine ve emeğine sağlık....
....her zaman içimizde yaşayan tüm annelere...

KÜNYE; Hamide Gönen "Tu Ağacı"
240 Sayfa- Everest Yayınları- 1. baskı

3 yorum:

  1. Hoşgeldin beyazın istilası :) Okunacaklar listeme aldım bu kitabı da. Merak ettim, yazdıkların iştahımı açtı resmen :)

    YanıtlaSil
  2. aslıcım senin illaki seveceğini düşündüğüm bir kitap.. özellikle sana önerecektim zaten....

    YanıtlaSil
  3. Farz oldu, mesaj alındı :)

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails