10 Mart 2010 Çarşamba

Üç Aynalı Kırk Oda - Murathan Mungan


Bu buradaki son kitabım, birtakım nedenlerden ötürü istediğim sayıda kitap giremedim ama az da olsa katkım olmuştur umarım...

Son kitabımız, Murathan Mungan'dan.. Kitabımız, birbirine bağlı 3 hikayeden oluşmakta. "Alice Harikalar Diyarında", "Aynalı Pastane" ve "Gece Elbisesi". Her bir bölüm müthiş betimlemelerle dolu, zira Mungan bence iyi bir betimleme ustası, bunu da her kitabında göstermekte..

Okuyanlar söyler, Murathan Mungan'ın en iyisi diye, ben pek katılmasam da az çok desteklerim, hayal gücü yüksek bir kitap.. Konu kabaca, aşk, cinsel kimlik problemleri, davranışlar üzerine. İlk bölüm benim baya ilgimi çekmişti, hatta baya fantastik, uzayla dünya arasında gidip gelmekte hikaye öyle söyleyebilirim. Sonraki 2 bölüm, hatta hikayenin tümü adeta bir roman gibi birbirine farklı bir şekilde bağlanıyor. İkinci bölümde kalemleri hazır edin, zira altı çizilecek baya bi cümle var, hayretle okuduğumu söyleyebilirim, evet ben de böyle düşünmüştüm, aa bak bu aklıma hiç gelmemişti diye diye hatta.. Son hikayede de biraz sinirlenip üzülebilirsiniz.. 3 hikayede 3 farklı kimlik var, Alice, Aliye ve Ali.. İşte onların masalını okuyoruz hayretle, biraz merakla, bazen de gülümseyerek..

Kitapla ve aslında daha çok yazarı ile ilgili önemli bir bilgi de arka kapağında yazar, şöyle der:

"Günün birinde yazdıklarımdan bir perde çekeceğim hayatıma . Herkes kağıt üzerine yazılanları benim hayatım sanacak, ben de hayatımı saklamış olacağım böylelikle. Saklamanın en iyi yolu fazla görünmektir, biliyor musun? Herkes seni gördüğünü sanır, sen de rahat edersin. kasada oturan kız gibi! herkes kasadaki kızı görür, ama kimse tanımaz"

5 yorum:

  1. cerencigim, -adas- bence çok güzel katkıların oldu rafların arasından'a. bu kitabı da okumadım ama merak ettim şimdi. :)

    YanıtlaSil
  2. o zaman ne mutlu bana diyorum ve çekiliyorum, adaşımın da kim olduğunu öğrenmiş olmanın hafifliğiyle:))

    YanıtlaSil
  3. Şu anda okumak için sırada bekleyen kitaplarım: Üç Aynalı Kırk Oda, Açlık Oyunları, Brooklyn Çılgınlıkları ve Floransa Büyücüsü
    Ben de kararsızlık yaşıyordum nereden başlasam diye, zira hepsini okumak istiyorum :)
    Bu durumda karar verdim, teşekkür ederim yol gösterici oldun.

    YanıtlaSil
  4. Eşcinsellerin sanata karşı ve hayata karşı duruşları, yorumları her zaman benim ilgimi çekmiştir çünkü onların IQ'larının çok yüksek olduğuna inanırım, ötekileştirdiğimiz gruba dahil olduklarından kendi içlerinde derinlikleri olan insanlardır. Murathan Mungan'da onlardan birisi. Bu kitabında da Aynalı Pastanesine bayılmıştım. Size katılıyorum çok iyi betimleme yapıyor. Ama bazı kitaplarında eşcinsellik vurgusu çok yapıyor, işte o kitaplarını sevmiyorum.

    YanıtlaSil
  5. Murathan Mungan'a olan sevgimi perçinleyen kitaptır zira kapak yazısı bile yeterdir onu sevmeye.

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails