4 Mart 2010 Perşembe

Mahkum Prenses | Philippa Gregory


Şimdi bu kitap serisini bir bir yazmak farz oldu. Philippa Gregory'nin kitapları kim ne derse desin çok sürükleyici oluyor. Birde tarihten olaylar olunca, birebir gerçeklere dayanınca insan elinden düşüremiyor. Muhtemelen birçok kişi ilk Boleyn Kızı'nı okudu, lakin aslında ilk okunması gereken kitap Mahkum Prenses olmalı, tarihe göre gidilirse şayet.
Romanların çıkış sırası da maalesef ki, karışık bir şekilde çıkmış, seri olarak çıkmamıştır. Sanırım bunun nedeni Boleyn'in Kızı kitabının ses getirmiş olması ve okuyucunun devamını istemesi olabilir.

Bu kitapta Aragon'lu Katherine, yani İspanya prensesi, infantası, Galller Prensesi'nin hikayesi anlatılıyor. Katherine'in damarlarında akan İspanyon kanı ve savaşçı bir aile'den gelmesi sebebiyle güçlü karakteri göze çarpıyor.

İspanya'nın sıcak ve güzel sarayından İngiltere'nın soğuk, kasvetli ve mesafeli sarayına gelin geliyor, VII. Henry'nin oğlu Arthur ile evlenerek.

İlk başlarda Arthur'un içe kapanık karakteri nedeni ile zorlanan çift,sonrasında güzel bir aşk yaşamaya başlıyorlar..

Maalesef ki, Arthur öldüğünde, yapayalnız kalıyor İngiltere kraliçesi olarak ve küçük kardeş Henry ile tüm aile'yi karşısına alarak evleniyor.

Sonrasında Henry'nin sonu gelmez çapkınlıkları sayesinde zorluklar içersinde hayatını kaybediyor.

Not;Bu kitapları okurken bol bol Henry'e küfredebilirsiniz, çok normal olarak!





5 yorum:

  1. ya bilmez miyim, kadın deli gibi araştırmış, yememiş içmemiş tudor hanedanını düşünmüş sürekli sanki.

    ama hak veriyorum, bu kitapları sıra ile yayınlamalılardı veya sıra ile okunmalı, çünkü catherine in kaderini bile bile bu kitabı okumak istemeyebilir insan.

    boleyn kızı'nın filminden dolayı epeyce tantanası oldu ama güzel kitaptı. Bende "the other queen" var ingilizce. o da mary queen of scouts u anlatıyor. baslamistim yarım bıraktım :DDD

    YanıtlaSil
  2. Ah bende bu yazıyı bekliyordum :) Gerçekten ilk okunması gereken kitap bu mudur? :)

    YanıtlaSil
  3. evet tarihe göre ilk okunması gereken bu kitap,ama bunda sıkılmıştım ben,niyeyse nerde kötü karakter var onları severek okuyorum:)
    Anne Boleyn,onun kızı Elizabeth falan onları pek sevmiştim eheh:)

    YanıtlaSil
  4. Bu tür kitaplardan size Dokuz Günlük Kraliçeyi'de önerebilirim. İnanılmaz ihtiras, hırs var ...

    YanıtlaSil
  5. kitaplar sıralı olmalıydı.bu kitap önce olmalıydı boleyn kızından önce ..ben Katherine'e o kadar üzülmüş ve boleynlere ,henry'e o kadar bela okumuştum ki.eminim hepsi mezarlarında takla attılar :)
    ama kitap fazla ayrıntı.insan şaşırıyo tabi.yazar kraliyeti istediği gibi düşünmüş kurgulamış.ve çokda başarılı.bizde yeni yeni Osmanlı kıpırdanmaları görüyoruz ,ancak bir sürü eleştiri yapılıyor.sanatçı istediğini istediği gibi kurgular ...

    @dalgasesleri evet ayrıca bu kitapta okunmalı..

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails