22 Mart 2010 Pazartesi

"karda izler bırakıyorum, avcılar peşime düşsün diye.."

şiir...
derdin di'il duygunun sesi...
içindeki başkaldırının sesi...
ve Ahmet Telli...
şiirin sesi...
aslında bütün kitaplarından biraz biraz bahsetmekti niyetim ama hepsini alıp tek bir yazıya sığdırmamın mümkün olamayacağını gördüm...

"Kalbim Unut Bu Şiiri" Ahmet Telli'nin seçme şiirlerinden oluşturulmuş bir kitap...
birçok şiir kitabı gibi bu da bir başucu kitabı aslında...
şiir eleştirmenleri anlaşılması zor şiirin iyi şiir olduğunu söylerler... Ahmet Telli anlaşılması en kolay ama sindirilmesi en zor şairlerden biridir.... Atiila İlhan'ı hatırlatır bize biraz... çok romantiktir.. isyankardır... toprağın sesidir...doğanın sesidir... gerçeğin sesidir biraz da... yüzündeki her çizgi yaşanmışlıklarından miras kalmıştır ona... yaşıyla ilgili değildir kırışıklıkları....

"Kalbim Unut Bu Şiiri" kitabın adı...ama aynı zamanda benim en sevdiğim yaklaşık 15 tane "en" şiirlerinden birinin adı... hiçbirini alıp kendi aralarında bile bir sıralamaya koyamam.. her okuduğumda aynı şeyi okurum aslında... anladığımda aynı şeydir.. nettir Ahmet Telli'nin kalemi...ama sümeni kaldırıp altına bakıldığında canınız acır...tatlı tatlı acıtır içinizi... kitabı mı tanıttım, şairi mi bilmem... ama ne farkeder ki siz alın sırayla bütün kitaplarını okuyun... şiir geceleriniz için arşivinize eklensin... şarapla mı iyi gider rakıyla mı diye bir karar veremeyin... ama sonra bir bakın ki ne farkeder ki, ikisinde de şiirin verdiği tat aynı...

biten aşklarınızın ardından;
 "Biten bir aşk için
Söylenecek söz şu olmalı:
- Güzeldi yine de..." diyebilin mesela...

ya da

"Yanlış, daha baştan yanlış
bir şiirdi bu, biliyorum
ve belki ömrümüzün yakın geçmişi
bu kadar doğruydu ancak, kimbilir
Kalbim unut bu şiiri ..."  diye kendinizi gerçeklere verebilin...

ya da;
 "gidersen yıkılır bu kent" diye savurun içinizdekini.....

Kalbim Unut Bu Şiiri- Piya Kitaplığı yayınlarından... 2000-4. Basım...
bu yazının adı aynı zamanda kitabın arka kapak yazısıdır....

*Dün İstiklal'de gezerken önümüzdeki cumartesi Ahmet Telli'nin imza günü olduğunu gördüm... bu yazıyı yazmak or'dan düştü aklıma... Mephisto'da, sevenler için...ben orada ol'cam... konuşmak istediğim o kadar çok şey var ki acaba istesem bana özel imza günü yapar mıydı ki:////???

hoş'a yakın kal'ın...
beyazınistilası:))

2 yorum:

  1. blogumuzun ilk şiir kitabı oldu, süper :)
    ellerine saglık beyazın istilası...

    YanıtlaSil
  2. Üstadın ellerine sağlık....

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails