1 Mart 2010 Pazartesi

Stone of Tears | Terry Goodkind

Kim ne derse desin, takıntılı bir insan olduğumu biliyorum. Yeni takıntım da Terry Goodkind. Daha önce şurada yazdığım ve sadece ilk kitabı Türkçeye çevrilmiş olan Sword of Truth / Doğruluk Kılıcı serisini okuyorum şu anda. pes etmedim, amazondan ilk 6 kitabı da aldım. şu an 3. süne başlamış bulunuyorum. Bugün bahsedeceğim kitap ise, Stone of Tears, yani serinin ikinci kitabı.  Richard Cypher, Darken Rahl'ı yenmiş ve Kahlan Amnell ile evlenip mutlu olmaya hazırlanmaktadır, ancak kaderin onlar için başka planları vardır... Stone of Tears denilen gizemli taşın işlevi nedir? Zeddicus onu görünce neden gizler? Sister of Light denilen rahibeler iyiliğe mi kötülüğe mi hizmet etmektedirler? Palace of Prophets denilen saraydaki bollugun kaynagı nereden gelmektedir? Kimler gizliden gizliye Keeper' a hizmet etmektedir? Ve en önemlisi de, Richard ve Kahlan nihayet mutlu olabilecekler midir? Bu sorular kitabı okurken aklınızda uçuşacak. Terry amcamız acımamış kimselere, kötüler gene olabildiğine kötü ve şeytani. Karanlığın ve kötülüğün yeni yaratıkları ile tanışıyoruz, mord-sith'lerden bile daha acımasız kadınların varlıgını ögreniyoruz, ilk kitapta Richard'a büyülü ve etkileyici gelen Midland'in ötesinde, yeni bir dünyaya açılıyoruz. Kitabın giriş gelişme ve sonuç kısımları, birinci kitaptakine çok benzer biçimde yazılmış, yazar aynı formülü farklı bileşenlerle uygulamış sanki. Örneğin, yine mud people'lı bir giriş mevcut kitapta. Eğer şuan okudugum 3. kitapta da böyle olacaksa, biraz sıkılabilirim. Gerçi Çamur adamlar/mud people insana farklı kültürlerle anlaşmanın ne zor olduğunu anımsatıyor ama olsun, her kitapta aynı desen okuyucuyu boğar.

Özetle, Richard artık kılıcı ile iyice bütünleşiyor, ama kişiligindeki/kaderindeki yeniliklere alışmak için yine her zamanki gibi acı çekiyor... İlk kitaba yazdıgım şeyleri yinelemek durumundayım, eğer fantasy-fiction seviyorsanız bu kitaplar tam size göre. İnanılmaz sürükleyici, doğaüstü olaylardan bahsetmesine rağmen karekterleri çok doğal ve gerçekçi.

Hele, inatçı ve doğru olduğuna inandıkları şeye bağlı olan Sisters of Light tayfası, gerçek hayattaki dindar kesime o kadar benziyor ki, Terry Goodkind herhalde rahibelerle takılmış bu karakterleri yaratırken. Bir de ufak tefek noktalarda, Harry Potter serisine çok benzettim(palace of prophets - hogwarts gibi) ama o benim aklımın karışıklığı da olabilir. Goodkind 94, Rowling 97 de ilk baskıya girmiş, esinlenme söz konusu mudur, pek zannetmiyorum... sonuçta işin içine, sihir, büyü girince, ölümsüzlük-zamanda yolculuk- nesnelerle hapsolan kötüler-beceriksiz hizmetkarlar- dost sanılan kişilerin ihanetleri, vahşi yaratıklarla dostluk eden kahramanlar yanında bonus olarak geliyor.

Yazıya Kuyruk:

On üzerinden puanım- 8
Yazarı- Terry Goodkind
Orijinal Adı- Stone of Tears
Çeviren- -
Sayfa Sayısı- 992
Tür- Fantastik

Kaç günde okudum- 1 hafta
Kaç kuruş- 8.99 USD (@ amazon.com) (Box set olarak 3 lü alırsanız çok daha uygun fiyata geliyor)
Öneririr miyim-  Fantastik severler kaçırmamalı

3 yorum:

  1. amazon.com dan kitap alırken ingilizce dilde mi alıyoruz yoksa türkçe kitap seçeneğimiz var mı?

    YanıtlaSil
  2. admin bu kitapların türkçesini nerden bulacağız.yardım edersen allah senden razı olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pegasus yayınlarına bir sorun Ekime Çıkar Diyorlar ilk 2 kitap

      Sil

Related Posts with Thumbnails