4 Mart 2010 Perşembe

Tanrılar Okulu - Stefano Elio D'Anna


Ben genelde bu tarz kitapları okuyamam, çok daralırım ama bence insan, bi dönem ufkunu açabilecek her tarz kitaba saldırıyor, en azından ben öyleydim. Her neyse, iyi ki okumuşum diyorum zira zaten paranoyak olan kafamı iyice darmaduman etmişti.. Ayrıca şunu da belirtmek isterim ki bu kitap, kişisel gelişimin çok ötesinde bir kitap.

Bu kitapla ilgili verebileceğim en büyük ipucu, arka kapağında yazan şu satırlarda gizli; “Herkes sizi gösterir. Çünkü herkesi siz yarattınız. Bu dünyayı siz yarattınız. Bu sizin dünyanız. Telefondaki arkadaşınız sizsiniz. Çalışanlarınız, üstleriniz, aileniz, hepsi sizsiniz..”

Kitap, öncelikle sizi öğreticiniz olan “dreamer” la tanıştırıyor, alıyorsunuz elinize kalemi, fark etmeden çoğu yeri çizmeye başlıyorsunuz. Ana hatlarıyla, şimdilerde epeyce popüler olan “düşünce gücü”, “kendini tanıma”, “psikolojik iyileşme”, “motivasyon” gibi konulardan oluşuyor ama bence bu kitabı, kitapçılarda gördüğümüz boy boy kişisel gelişim kitaplarından ayıran en önemli özelliği, bir roman gibi kurgusunun olması ve aslında çok da iyi kurgulanmış olması, zira Dreamer dışında bir ana karakterimiz var ve onun hayatı üzerinden okuyoruz tüm olayları ve evet bol bol olaylarla da süslemiş yazar kitabı..
Mesela benim hatırladığım kadarıyla o dönem en etkilendiğim düşünce “uykunun ölümü temsil etmesi” idi, şimdi düşününce basit gelebiliyor ama ilk okuduğumda dehşete düşmüştüm. Kitap şöyle der, “Uykunun ölümün bir temsil edilişi olduğunu kavradığında ona artık asla eskisi gibi yaklaşamazsın” ..Kitabın çoğu yeri yine öğreticimiz olan Dreamer’ın aforizmalarıyla dolu ama boş değil, insanı düşünmeye zorlar şekilde, hatta bi ahkam da ben keseyim, sınırlarınızı çoğu yerde zorlatan bir kitap, sırf bunun için bile okumaya değer.. Dünyada bir kaç dile çevrilmiş, yazarı da "European School Of Economics" in kurucusu profesör Stefano E. D'anna.

Bu arada, kitaba önyargıyla bakan kişiler varsa birkaç kelam etmek istiyorum. Tamam, öyle çok sürükleyici değil, kesilen ahkamları okumakta zorlanabilirsiniz, zaman zaman sinirlenebilirsiniz ancak gelgelelim gerçekten de kafa çalıştırıyor, ordan alakasız bir cümle okuyup kafanızda yarattıkça yaratabilirsiniz. Hatta bazılarınız “bir kitap okudum ve hayatım değişti” bile diyebilir, bazılarınız da zaman kaybı olarak düşünebilir, dediğim gibi bu size bağlı. Ben de şimdi daha fazla Dreamer gibi konuşmadan bu yazıyı sonlandırıyor ve bol bol yorum bekliyorum..

Bendeki 6. basım, sayfa sayısı: 370
İsterseniz şu siteden bölüm bölüm indirebilir okuyabilirsiniz, ya da göz atabilirsiniz..

2 yorum:

  1. İnsanı düşündüren, kendi kendine sorgulamaya yönelten bir kitap aslında. Sadece sıkıldığım konu, çok tekrar yapmasıydı. Eğer bu tekrarlardan sıkılmassanız okuyun derim .

    YanıtlaSil
  2. Bu tekrarların hepsi bilinçaltını uyarmak için yapılan tekrarlar !!

    Bu kitap için tavsiye vermeyeceğim çünkü zamanı gelince kitap sizi buluyor, mutlaka da doğru zamanda bulacaktır=)

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails