3 Mart 2010 Çarşamba

Kurt Seyt&Shura-Kurt Seyt&Murka

Tamam günah çıkarmayacağım suçluyum uzun zamandır yazmadım boşladım. Lakin yokluğumu da aratmadı yazarlarımız.

Tanıtacağım kitaplar Nermin Bezmen'in dedesi Seyit Eminof'un gerçek yaşam hikayesi. Ve bence Nermin Bezmenin en güzel kitapları.

İlk kitap Kurt Seyt&Shura

Kurt Seyt Kırım türklerinden. İlk kitap birinci dünya savaşı döneminde St. Petersburg'da geçiyor. Ve neredeyse bir rus klasikleri tarzında geçen masal gibi bir kitap. Çok naif bir aşk hikayesi zengin soylu bir ailenin kızı Shura ve çar'ın korumalığını yapan Kurt Seyt'in arasındaki aşk. Ayrıca o dönemde kırım türklerinin yaşadığı zorlukları da görüyoruz. Kurt Seyt ve Shura İstanbul'a kaçıyorlar kitabın sonunda.

Aslında bir aşk hikayesinin içinde tarihe de ışık tutuyor. Nermin Bezmen kitabı yazarken çok büyük titizlikle yazmış, baya bir araştırma yapılmış, belge toplanmış. Bir anlamda belgesel niteliği de taşıyor.

Kurt Seyt ve Shura İstanbul'a gelince kader ağlarını örüyor ve ayrılıyorlar...
İnsan gerçekten üzülüyor, böylesine masal gibi bir aşk hikayesinin sonunda bu şekilde ayrılık olmasına.

Ve ikinci kitap Kurt Seyt&Murka yazılıyor...

İkinci kitapta Kurt Seyt'in Mürrüvet isimli türk hanımla(yazarın anneannesi) evliliği anlatılıyor. İlk kitap nasıl masal gibi ise bu kitapta bir o kadar gerçek. Kurt Seyt'in hayatı bu dönemde masal tadından çıkıp gerçek hayata dönüyor. Murka ile anlaşamıyor çünkü Murka yani Mürrüvet klasik bir türk kadını. Seyt ona alışamıyor, Mürrüvet ayak uyduramıyor. Kocasının eğlence dolu hayatı ona hep uzak ve yabancı geliyor. Kurt Seyt, Shura'yı özlüyor.

İkinci kitap ilk kitaba göre birçok kişiye sıkıcı geliyor. Çünkü herkes Shura'da geçen masalsı tadı istiyor.

Ama yine bu kitap'ta bir döneme ışık tutuyor. Özellikle aile sorunları, kadın ve erkeğin evlilikte yaptıkları hatalara güzel ışık tutuyor.

Bu kitapları okumanızı şiddetle öneririm. Özellikle erkeklerin Kurt Seyt'in hayatından çıkarabilecekleri çok büyük dersler var.

Ve kitapları okuduktan sonra insan ister istemez, aslında sevdiğiniz insanı bulduğunuz zaman kaybetmemek gerektiğini anlıyorsunuz. Özellikle gerçek yaşam hikayesi olunca sanki inandırıcılığı bir kat daha artıyor.

Ve yazımı Shura'nın şu sözleriyle bitirmek istiyorum;

"Elveda Rusya'm... Elveda Seyt... Biricik Aşkım Elveda..



4 yorum:

  1. Kurt Seyt ve Shura'yı okurken o kadar çok ağlamıştım ki, Murka'yı okumaya elim varmadı :) Heralde o zamanki ruh halimden olsa gerek...

    YanıtlaSil
  2. Seneleer önce okumuştum her ikisini de ve herkese okutmaya çalışmıştım :) Nasıl bir aşk, nasıl acı bir hayat, içim paralanmıştı.

    YanıtlaSil
  3. Bende çok severek okumuştum ikisinide ,benim hayatımda kurt seyitin kızı lemanla küs ölmesi çok önemli dersler almamı ve sevdiklerimi kırmamam gerektiğini göstermişti ...Bu yüzden gereksiz küslükler yapmamaya gayret ettim ...Bence kadın erkek ayrımı yapmadan okunası bir yaşam hikayesi içinde çok güzel dersler var ...Hayatınız tepedeyken bir anda yerle bir olabiliyor ancak kurt Seyidin azminede hayran kalmıştım ...En çokta paraların gerçersiz olduğunu öğrenince galata köprüsünden atışları beni çok üzmüştü...

    YanıtlaSil
  4. yazının sonunda bile gözlerim doldu... en iyisi ben okumayayım bunu, pelte olurum aglamaktan kesin.

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails