12 Mayıs 2010 Çarşamba

Sword of Truth neden efsane olamadı? Yanıtı burda.


sevgili terry,

Wizard's First Rule'u okuduğumda, o kadar büyük bir heyecan ve mutluluk duymuştum ki, bilemezsin. Uzun zamandır ilk kez, önümde, gelecek vaadeden, sürükleyici, yenilikçi, iddiali bir fantastik macera vardı. Üstelik 11 kitap yazmıştın Terry!! Beni mest etmiştin.

İlk 4 kitap  fırtına gibiydi. Sürükleyici, kusursuz. Bir okuyucu olarak senden daha ne isterdim ki!

İşte bunun yanıtını, 5. kitaptan sonra anladım Terry.

Kendini tekrarladın, aynı olayları tekrar tekrar okuttun bize. Önümüze hiç tanımadığımız, ana karakterlerden bile daha derinlik verdiğin tek kitaplık kahramanlar atmaya başlamıştın. Anlam veremedim bu yaptığına.

Örneğin, 7. kitap yani Pillars of Creation da ne Richard vardı ne de Kahlan. Jennsen isimli bir kızı anlattın durdun bize. Peki sonra ne oldu Terry? Sonraki kitaplarda sıkılmış olmalısın ki, Jennsen'i yine figuran ettin göründüğü yerlerde.

Ona bile tamam derdim, göz ardı ederdim... Ancak dostum, Chainfire Triology diye yazdıgın felaketi nasıl kabullenebilirdim? Bu serinin sonu böyle mi bitmeliydi, Terry.

Zedd nasıl bir first Wizard ki işlevi bir sineklikten daha fazla değil. Prelate olacak Ann, nasıl bir sorceress ki hiçbir şeyi anlamlandıramıyor. Peki Six nasıl bir cadı ki, herkesi, herşeyi aşıyor büyü gücüyle?

Sihirin gerçek dünyada pratiği olmadığı için, tüm bunlar zaten fantastik ögeler, hepsi olabilir diyenler olabilir, ancak bence olmadı. İlk 4 kitapta kurduğun imparatorluğu, ondan sonra gelen her kitapta kademe kademe yıktın bence! keşke SOT serisi, Temple of Winds ile bitseymiş diyorum, Jagang'ı o kitabın sonunda alt ederek.

Sana mektubumdur Terry, kendin yaptın kendin bozdun. Ama beni memnun edemedin!

Neyse sevgili okuyucularımız için, ilgilenen olur diye ilk 6 kitabı tek tek yazmıştım. Ama 7,8,9,10 ve 11. kitapları tek post halinde yayınlayamayacak kadar soğudum serdien..

7. kitap: The Pillars of Creation
Bu kitapta Richard ve Kahlan sadece 20 sayfada var. Gerisi Jennsen  adında bir kızdan bahsediyor. Bu kız Darken Rahl'ın büyü gücü olmayan piçlerinden biri, Darken Rahl'ın öldüğünden bile habersiz dağda bayırda onlardan saklanıyor. Açıkçası bu kitabın neden yazıldığını bile anlayamadım ben, Terry Abimizin kafasındaki sona hazırlık olsun için desem de koskoca kitap yahu, yazılır mı! Kaldı ki Jennsen in bu kitaptan sonra göründüğü sayfa sayısı 50 yi geçmez!

8. kitap: Naked Empire
Bu kitapta az biraz aksiyon var: Jagang ve Sisters of Dark, eski büyülerle yapılması yasak olan haltları karıştırıp, Nicholas the Slide isimli bir yaratık /insan yaratıyorlar. Bu kişi, Richard'ın başına epey bela oluyor,  bu kitapta Richard ve Kahlan ayrılmasalar da(hayret), başları dertten kurtulmuyor! sonu son derece sıradan, kitabın da hiçbir özelliği yok. Richard gene sayfalarca söylev çekiyor, önceki kitaplarda okuduklarımızı, embesile anlatır gibi tekrar tekrar anlatıyor.

9. kitap: Chainfire
İşte zurnanın zırt dediği yer. Kahlan ve Richard yine ayrı düşer,  Kahlanı kimse hatırlamaz. Zedd , Ann ve Nicci gibi İbibikler hatırlamadıkları gibi, bunun büyü ile yapılmış olabileceği ihtimalini de kabul etmezler. Bu oldukça saçma, bir kişinin tamamen unutturulabildiğini zaten ilk kitaptan beri okuyoruz, yapan da bizzat Zedd ama gelin görün ki bu kitapta "richard oglum ne kahlan'ı kafanı mı vurdun sen bir yere" gibi bir tutum içinde kendileri. bir de bu kitapta yine Richard'ın başına "the beast" denilen bir iblisvari yaratık musallat oluyor, Richard büyüsünü kullandıgı anda ensesinde bitiyor..

10. kitap: Phantom
Bu kitap biraz daha Kahlan orijinli. hala ayrılar ve kavuşamıyorlar da! insanı kanser edersin sen Terry!Zedd, Ann, Nicci gibi çok güçlü büyücüler maymuna dönüyor. Six isminde bir cadı çıkıyor karşımıza, mantıksız derecede güçlü, herkesi aşıp orden kutularından birini çalmayı başarıyor. Prenses Violetle yine karşılaşıyoruz ve tabi ki kupon olarak Rachel ile de..

11. Kitap Confessor

Bu son olmamalıydı... Neyse, Richard büyü gücünü yitirmiş, Kahlan'dan hala ayrı, ve daha da kötüsü Imperial Order askerlerine yakalanmış durumdadır...Nicci richard'ı Orden kutularının oyununa sokar..
Aslında Richard'ın düşman hattı içerisinde, kimliği gizli biçimde saklanması cidden cezbedici idi. Fakat kitabın sonunda herşeyin toparlanışı,  Jagang ın ölümünün ve yakalanışının o denli denyoca ve basit olması, orden kutularının Sisters of Dark'ın elinde patlaması, Richard'ın gene büyü kullanmayı dahi bilmeden "Dear Spirits, now i understand..." diye diye içine doğması herşeyin, koskoca bir dünya yaratması!!

adama yuh derler be Terry...

Geç bulmuş tez yitirmiş gibi oldum ben Sword of Truth okuyunca, ama gene tavsiye eder miyim, eh fantazi seviyorsanız okuyum tabi. Ama çok şey beklemeyin 5. kitaptan sonra.


Umarım Terry Goodkind gibi yazarlar, "800 sayfa doldurmak zorunda değilim" diye düşünerek yazarlar bundan böyle! Yoksa biz aynı "şu bakkal da peyniri bozdu" diyen amcalar gibi, çemkiririz böyle, yapacak birşey yok...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails