17 Şubat 2010 Çarşamba

Şeytanın Sağ Eli | John Saul


Şeytanın Sağ Eli ile Migros'ta tanesi 5 liraya satılan kitapların arasından bana göz kırpması ile tanıştım. Dikkat ederseniz, kitabın kapağında herşeyden üstte, New York Times Bestseller oldugu belirtiliyor. Ve işte bu kitap, benim bestsellerlara olan alerjimi iyice pekiştiren bir deneyim oldu.

Korku-gerilim edebiyatı, hep üvey evlat gibi görünüp  ciddiye alınmıyorsa bu gibi kitaplar yüzünden olabilir. Aslında, Stephen King ve Dean R. Koontz'u eleştirilenlere okutulması gereken bir kitap bu.  Hayal gücü yok, konu son derece klişe, anlatım dili hiç sürükleyici değil. Kısaca, karakterler yüzeysel, hikaye de bildik olunca,  sadece bitirmek için devam ettirdiğim, eziyet gibi bir okuma deneyimi yaşadım.

Bu kitap nasıl best-seller olmuş? İnanın hiçbir fikrim yok, çünkü kalite olarak çok daha alt seviyelerde. Hani eski kitapçılarda, zamanın hürriyet ve milliyet gazeteleri tarafından verilen "kocam aslında bir cesetti" vs. gibi fi tarihinden kalma kitaplar olurdu. Artık çeviri kurbanı mıydı, yoksa cidden çöp niteliğinde miydi onlar bilemiyorum ama bu kitabın inanın onlardan farkı yok. (ki simit fiyatına satılan o kitaplardan da bol bol okumuşluğum vardır)

Kitabın yazarını biraz araştırınca, Stephen King ile kıyaslandığını da gördüm internette.İnanın kıyaslamak komik olur. Stephen King romanlarının sürükleyiciliği, karakterlerin derinliği, olayların detaylarla işlenmesi, kısaca "desen" kıyaslanamaz bile. Örneğin bir King kitabı sizi asla sadece kapıya çivilenmiş bir kedi ile korkutmayı denemez. korku edebiyatının ünlü kahramanlarından biri olan Palyaço Pennywise, bu eseri görse ve misal "O" ile kıyaslandığını duysa, kıyaslayanı çiğ çiğ yerdi.

Sanırım hiçbir kitabı bu denli yerin dibine sokmamıştım. Ama üzgünüm, kapağına best seller yazmakla kitap iyi olmuyor, olamıyor.

Yazıya Kuyruk:

On üzerinden puanım- 4
Yazarı- John Saul
Adı- Şeytanın Sağ Eli
Orijinal Adı- The Right Hand of Evil
Çeviren- İlkin İnanç
Sayfa Sayısı- 505
Tür- Roman/ Korku-Gerilim

Kaç günde okudum- 1 hafta (ağır aksak ve hatta zorla)
Kaç kuruş- 4,5 TL (@ ilknokta)
Öneririr miyim-  okumamak hiçbir şey kaybettirmez

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails