7 Temmuz 2014 Pazartesi

Kuşatma, Füruzan


Kuşatma, Füruzan'ın öykülerinden oluşan bir kitap, içindeki Kuşatma adlı öykü, diğer öykülerle birlikte derlendiği kitaba adını vermiş. Füruzan'ın okuduğum ilk kitabı olduğu için ve Füruzan'la tanışmamı sağladığı için çok mutluyum, içindeki öyküleri ayrı ayrı çok sevdim.

Kuşatma'da genellikle kadınların gözünden anlatılan öyküler var, yoksulluk, yalnızlık, düşler, çocuklar, hayat kavgaları, ölüm korkusu, imkansız aşklar, saplantı haline gelmiş aşklar, hayattaki küçük ayrıntılar, hepsi ince ince işlenmiş ve en tatsız konulardan ve senaryolardan bile küçük, mutlu detaylar çıkabileceğini göstermiş. Özellikle kitaba adını veren Kuşatma, benim için diğer öykülerin yanında bir adım öne çıktı. Bu kitapla birlikte Türk edebiyatında kadın öykücüleri, erkek öykücülerden daha çok sevdiğimi düşünmeye başladım, kadın yazarların yazdıkları öykülerde başka bir incelik, başka bir his oluyor. Kuşatma'daki öyküleri okurken hem çok keyif aldım, hem de kimi öykülerde tam da olması gerektiği gibi bittikten sonra boğazımda bir yumru kaldı. Tüm bunlar, Füruzan'ın çok özgün, çok iyi bir öykücü olmasından kaynaklandı ve iyi ki bu kitabı okumuşum dedim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails