19 Temmuz 2014 Cumartesi

Anayurt Oteli, Yusuf Atılgan


Anayurt Oteli, Pinuccia'nın Okuma Şenliği'nde, daha önce sadece bir kitabını okuyup da sevdiğimiz bir yazarın başka bir kitabını okuma kategorisine dahil olmuştu. Daha önce yazarın sadece Aylak Adam adlı romanını okuyup sevmiştim, Anayurt Oteli'ni de sevdim. Oldukça sarsıcı olan romanın bir de sinema filmi uyarlaması bulunmaktaymış, ben izlemedim fakat izlemeyi düşünüyorum, ilgilenenler http://tr.wikipedia.org/wiki/Anayurt_Oteli_(film) bağlantısından filmle de ilgili ayrıntılı bilgiye erişebilirler.

Roman kısacık fakat oldukça vurucu, oldukça sert bir roman. Zebercet isimli otel işletmecisi, işlettiği Anayurt Oteli'nde yalnız başına yaşayan otuz üç yaşında bir erkektir ve yalnızlıktan kaynaklanan birtakım saplantıları, cinsel sapkınlıkları vardır. Bir gün otele yalnız bir kadının gelip kalması ve otelden ayrılmasıyla Zebercet'in takıntıları, sapkınlıkları da artmaya başlar. Gizemli kadın hakkındaki fantazileri ve kadını bekleyişi, günlük rutin yaşamını gitgide olumsuz etkileyecek, öyle ki kadın tekrar geri geldiğinde odasını hazır bulabilsin diye Zebercet gelen müşterileri geri çevirmeye başlayacak, hatta zaman zaman kadınla konuşuyormuş gibi kendi kendine konuşmaya başlayacak ve gitgide zavallı bir duruma sürüklenecektir.

Kısacık roman, konusunun anlatılmasından daha büyük bir okuma keyfi veriyor, Aylak Adam'ı okuyup da sevmiş olanların Anayurt Oteli'ni de seveceğini düşünüyorum. Goodreads'te kitap hakkında yapılan yorumlarda özellikle ikisinin de otel işlettiği düşünülerek yapılan Zebercet ve Norman Bates benzetmelerini gördüğümde kitabı okurken tıpkı ağır bir gerilim filmi izler gibi hissettiğimi fark ettim, demek ki benzetmelerde de doğruluk payı varmış. Sarsıcı ve sert bir roman okumaktan kaçınmazsanız Anayurt Oteli'ni en azından Türk edebiyatının önemli eserlerinden olduğu için bile okumanızı tavsiye ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails