25 Temmuz 2013 Perşembe

James Patterson | The Midnight Club ★★★★★


"James Patterson'dan hala bikmadin mi?" diye soylenenleri duyabiliyorum ve verecek cok acik bir cevabim var: Hayir! Zira bu adam, geceleri nasil uyuyabildigini anlamadigim, heyecan verici hayal gucunu tasavvur edemedigim bu adam, her defasinda her kitabinda bana baska bir duygu yaratmayi beceriyor.

The Midnight Club beni heyecanlandirmaktan cok aglatti cunku The Midnight Club iyilerin de olebildigini hatirlatan bir roman. Kimi zaman kazanirken aslinda kaybediyoruz ve o kazanmak, aslinda pek de kazanmak olmuyor.

~

Kitabin hikayesini bir suc orgutu olan Midnight Club'dan ve orgutun lideri olan Alexandre St-Germain'den intikam almak uzere tekerlekli sandalyede bile olsa meslege geri donen John Stefanovitch'in en iyi arkadasi, The Bear (Ayi), Harlem'de gorev yapan bir dedektif ve guzel bir gazeteci yardimiyla orgute karsi mucadelesi olarak ozetlemek mumkun. Lakin, karakterler arasindaki dostluk, iliskiler, ozen ve fedakarlik oylesine guzel ele alinmis ve lanet olasica Patterson oylesine cumleler kurmus ki kimi yerde agliyor, kimi yerde ise nefesinizi tutuyorsunuz.

Agladim, biliyorum.

Nefessiz kaldim, biliyorum.

~

Kitaba dair kafa karistirici buldugum tek bir konu var. Kitap, bildigimiz, aliskin oldugumuz bolumlerden olusmuyor. Ayni anda farkli karakterlerin neler yaptigini, baslik olarak ilgili kisinin adinin kullanildigi bolumlerden ogreniyoruz. Kitabin yapisina alismam yaklasik 20 sayfami aldi, ardindan sorunsuz bir sekilde okudum.

Goodreads'de The Midnight Club'a 3 puan verdim. Hikayenin klise olmasi puani dusuk tutmama neden olduysa bile hislerim uzerinde boyle bir egemenlik kurmasi nedeniyle aslinda hakki 3,5 idi. Lakin... Kurallar:)

~

Son olarak...

Artik nasil bir James Patterson delisi oldugumu bilen sizlerden kucuk bir ricam var. Kitaplarimi sahaflardan, ve ozellikle Ingilizce olarak tedarik ettigim icin bazi kitaplari bulmakta cok zorlaniyorum. Sayet olur da bir sahafa giderseniz ve orijinal JP kitaplariyla karsilasirsaniz lutfen bana haber verin ki eksiklerimi tamamlayabileyim. Bana buradan yorum yazmak suretiyle, amaltheian@gmail.com adresinden ya da twitter.com/amaltheian hesabindan ulasabilirsiniz!

Simdiden cok tesekkurler!
Opucukler.
Amalth.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails