17 Şubat 2013 Pazar

[Blogtur] Nemesis-Jo Nesbo+Yabancı Kapak Kaynağı


"İntikam arındırır"


"Öleceğim. Bu çok saçma. Plan bu değildi, en azından benim planım bu değildi. Belki de baştan beri bu noktaya doğru ilerliyordum farkında olmadan. Benim planım bu değildi. Benim planım daha iyiydi. Benim planım mantıklıydı. 
Bir tabanca namlusuna bakıyorum ve oradan geleceğini biliyorum. Ölümün elçisinin. Kayıkçının. Son kez gülme vakti. Tünelin ucunda ışık görürsen, o titreşen bir alevdir belki de. Son kez gözyaşı dökme vakti. Sen ve ben bu hayatı güzelleştirebilirsik. Planı uygulasaydık. Son bir düşünce. Herkes hayatın anlamını soruyor, ama ölümün anlamını soran yok. "

 Kitap Oburları ve Ön Okumalar ekibinin birlikte yürüttüğü Nemesis turundan merhaba. Öncelikle Doğan Kitap'a katkılarından dolayı çok teşekkür ederiz.

Kitaba gelirsek, Norveçli yazar Jo Nesbo'nun Harry Hole serisinin Nemesis'i.

Hikayesi banka soygunuyla başlıyor. Kar maskeli, her tarafı bantlı biri bankaya girip soygun yapar ve oradaki görevliyi öldürür. Lakin öyle ustaca planlanmış bir soygundur ki, ardında neredeyse hiçbir iz bırakmaz.

Bir yandan da, Harry'nin eskiden bir süre takıldığı Anna öldürülür. İntihar gibi görünen olayda gariplikler vardır ve Harry bu olayında  peşinden gider.

Kitapla ilgili ancak bu kadar bilgi vereceğim.

Yazarın kalemine, olayları işleyiş biçimine gelirsek, ince ve ayrıntılı tasvirleri severim ben. Olaya iyice kendimizi kaptırmamızı sağlar. Bu kitapta öncelikle biraz yabancı kalıyoruz, kafamız karışıyor. Sonraları çözülüyor tabii.

Karakterlere gelirsek;

Harry Hole; klasik bir serseri polis. Artık iyice alıştık bu profile. Bizde Behzat Ç var mesela aynı profilden. Hatta bazı yerlerde ciddi anlamda ona benzettim. Yeşil koltuğunda rüyalara dalmış Harry'de mesela. Yada "çevremdeki bütün kadınlar ölüyor" derken.

Beate Löhn; Harry'nin soygun davasındaki partneri. Çok iyi bir video analisti. Aynı zamanda Beate'yi enteresan kılan Fusiform gyrus diye bir hastalığı var ve bunun getirisi gördüğü insanların yüzlerini hiç unutmuyor. İskandinav kitap ve senaryo yazarlarında son dönemde bir çok kadın kahramanda enteresanlıklar var. Lisbeth Salander asperger sendromluydu. Danimarka, İsveç yapımı Broen dizisindeki Saga Noren karakteri mesela robot gibi enteresan bir karakterdi. Beate'de aynı şekilde kendi şahsına münasır, çoğu kişinin biraz tuhaf bulduğu bir kadın.

Raskol; Eski bir soyguncu. Bir sürü soygun yapıp yakalanamayıp, en sonunda kendisi teslim olmuş.Lakin bu işleri hapishane'den de gayet devam ettirebiliyor. Raskol aynı zamanda çingene ve Anna'nın amcası. Raskol karakteri bence kitabın en kilit, en orjinal karakteriydi. Sanırım benim en sevdiğim karakter de o oldu.

Kitap Oslo'da geçiyor, zaten ilk sayfada bir harita sizi karşılıyor. Okuması ilk başlarda biraz karışık gelse de sonra nasıl okuduğunuzu bilemeden ilerliyorsunuz. Hele ki sonlara doğru.

Bizde ekip olarak kısa bir sürede okuduk. Size de tavsiye ederim, sağlam kurgulu bir polisiye arıyorum diyorsanız işte tam aradığınız burada...

Aşağıdaki görseller de kitabın yurt dışı kapakları. Ben bizim kapağı da çok beğendiğim gibi diğer kapaklarını da çok tuttum.



 


 


raflarinarasindan.blogspot.com | Kitap Yorumu - Nemesis Yabancı Kapak Kaynağı

thcodex.blogspot.com | Kitap Yorumu - Alıntılar

mirielenda.blogspot.com | Kitap Yorumu - "Bunları biliyor musunuz?"
Önokumalar.com | Kitap Yorumu - Röportaj Videoları
erennadiraksamoglu.blogspot.com | Kitap ve Yazar Tanıtımı
sssuigenerisss.blogspot.com | Önokuma - Çekiliş
pinucciasbooks.blogspot.com | Harry Hole Özel Dosyası


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails