8 Mayıs 2013 Çarşamba

Tardis Tag ve Görülesi Kitap Mekanları -Sycorox-


Merhaba, youtube'da Sue Moro 'nun başlattığı, vampirellaninguncesi bloğunda gördüğüm tag etkinliğini çok sevdim. Hemen başlayalım. 

Benim Tardis tag'ım şöyle; 

 1. Durak: Geçmişe yolculuk yapıyorsun. (Hangi tarihi/eski kitabın içine yolculuk yapacaksın ve neden?)
Jane Austen kitaplarının içinde olmayı isterim. Emma olabilir, o çok eğlenceliydi. Sonra tabii Darcy ve Elizabeth'e uğramadan olmaz. Hepsini tek tek gezmek isterdim.

 2. Durak: Orta Çağ’a yolculuk yapıyorsun. (Hangi fantastik kitabı ziyaret edeceksin?) 
Shire'ın kırlarında pipo tüttürmek için ve o muhteşem ortamı yaşamak için The Lord Of The Rings serisinin tüm kitaplarını dolaşırım çünkü baştan sona Orta dünyayı gezmek isterim. Yanıma Selin ve Melda'yı da alırım, onlarsız olmaz. Gerçi oraya gittim mi geri döner miyim orası meçhul. Dönmeyebilirim de. 


 3. Durak: TARDIS’i uzaya götürüyorsun. (Hangi bilim kurgu kitabını ziyaret edeceksin?) 
daha yeni Leviathan Uyanıyor'daydım. Tekrar oraya giderim önce Holden'la kahve içerim hiç de fena olmaz hani. 

4. Durak: Eve dönme vakti geldi ama TARDIS kazara alternatif bir evrene geçiş yapıyor. (Hangi distopyaya iniş yaparsın ve düzene sokmaya çalışırsın?)
Distopya tarzı kitaplar çok nadir bana hitap eder ama illaki gideceksem George Orwell'ın Hayvan Çiftliği'ne gitmeyi isterdim.

5. Durak: TARDIS çocuklarla dolu bir başka bir evrene geçiyor. (Hangi çocuk kitabına giderdin ve neden?)

O büyülü atmosferine aşık olduğum Hogwarts'a giderdim ve kendimi Slytherin'lerin arasına atardım. Oradan da ayrılmam çok şüpheli tabii.



 6. Durak: TARDIS sonunda bulunduğun evrene geri dönüyor ve günümüz dünyasına iniş yapıyorsun. (Hangi çağdaş/contemporary romana yolculuk yaparsın ve neden?)

Duman ve Kemiğin Kızı'na giderdim, Prag'a gitmeden kesinlikle olmaz bu yolculuk. Ne güzel olur Karou ile de tanışırız, Zehir Mutfağına giderim.




İkinci bir tag ise Saklama Kabı bloğunun sahibi Eren'in bana bir süre önce söylediği "Görülesi Kitap Mekanları"

Hazır Prag'da iken Zehir Mutfağı diyorum. Okurken mekanı o denli sevdim ki, sanki hep gidiyormuşum hissine kapılmıştım.


Sonra bir gitmek istediğim yer olan Seattle'a gider Ayın Kız kardeşlerine uğrarım. Mutfakları dillere destan. Irıs bitki çayı ve kurabiye de yapsın getirsin gargoyle Maggie'i seveyim. Onlar dünyayı kurtarırken bir köşede  takılırım.



Nick Hornby'in High Fidelity'sine gider o efsanevi plak dükkanına dalarım. Robb ile tanışır, muhabbet eder ve takma fazla bu kadar abicim derim.



Oradan Mercy'nin (Mercedes Thompson) tamirhanesine uğrarım. Konuşurum Epsilon yayınları diğer kitapları çıkarsın diye. Burada bir dolu hayranın var derim.



Aşk ve Gurur'a gidip Elizabeth'in dolaştığı her yerde olmayı isterim. Hatta filmdeki salıncakta sallanmak hiç fena olmazdı.


Hogwarts'a uğramadan edemem yine. Dikkat ettim de en sevdiğim kitap mekanları yemek masaları. Şu şaşalı  masada oturmayı hangimiz istemedik ama. 




Ve son olarak da yine kendimi Orta Dünyaya atar Tom Bombadil ve karısına uğrarım. Kitapta en sevdiğim mekanlardan biriydi ve halen isyanım var filmde göremedik diye.


Ben bu tagları yaparken çok eğlendim. Etkinliği oluşturan arkadaşlara teşekkürler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails