2 Mayıs 2013 Perşembe

[Blog Tur] Leviathan Uyanıyor - James S.A. Corey | Yazar Tanıtımı


Geleceğe hoşgeldiniz...


Kitap: Leviathan Uyanıyor / Enginlik Serisi 1
Yazar: James S.A Corey
Orijinal adı: Leviathan Wakes
Yayıncı: İthaki Yayınları
Sayfa Sayısı: 508
Tür: Bilim Kurgu, Space Opera
Puanım: 4,5

"Reaktörün etrafında katılaşmış olan çamur, Julie'nin daha önce gördüğü hiçbir şeye benzemeyen bir yapıya sahipti. Damarları veya hava yollarını andıran tüpler geçiyordu içinden. Katman yer yer zonkluyordu. Bu şey çamur değildi demek ki. 
Etti. 
Şeyin bir çıkıntısı ona döndü. Kütleyle kıyaslandığında bu çıkıntı bir ayak parmağından, bir serçe parmaktan daha büyük değil gibiydi. Çıkıntı kaptan Darren'in başıydı. 
"Yardım et." dedi yaratık. 

Bilim kurgu sevenlerin merakla beklediği Enginlik serisinin ilk kitabı Leviathan Uyanıyor İthaki yayınlarından çıktı. Tabii Oburlar olarak bizden kaçmadı. Öncelikle İthaki yayınlarına çok teşekkür ederiz.

Kitaba gelirsem şayet, bence türü seven ve heyecanla bekleyen okuyucuları tatmin edecek bir roman. Şimdiye kadar bilim kurgu tarza uzak olan kişileri bile -mesela ben- gayet içine alıyor. Okurken hiç sıkılmadım, elime aldığım anda kaç sayfa okuduğumu bilemedim. Akıcı anlatımı benden ciddi artı puan aldı. Olaylar hızla ilerlese dahi zihninizi yormuyor ve orada onlarla yaşıyormuş gibi heyecanlanıyorsunuz.

Ve bu kitapla beraber türe aşırı sıcak bakmaya başladım. Hatta kitap listemi bilim kurgu ile doldurdum desem yalan olmaz. Çekiliş sorusunu okuduğunuz bilim kurgu romanlar olarak yapmamız iyi oldu, oradan not aldım bir çok isim.

Kitap James Holden ve Joe Miller'ın gözünden ilerliyor. Bir bölüm Holden, bir bölüm Miller. İkisi birbirinin zıttı karakterler. Holden idealist, sistemin çarklarına boyun eğmek istemiyor ve hakkını aramak için çırpınıyor,  Miller ise polis mantığıyla hareket ediyor.

Holden Canterbury gemisinde su taşımacılığı yapıyor. Son görevinde yardım çağrısı alıyorlar. Çağrıyı yapan gemiye gittiklerinde kendi gemileri Canterbury hayalet gemiler tarafından yok ediliyor. James Holden saldırıyı canlı bir şekilde duyuruyor ve resmen Mars'a savaş ilanı gibi. İşte bu yaptığı Miller'a göre budalaca hareket ile bir anda ortalığı karıştırır.

Miller'a ise amiri, kaybolan DGİ üyesi, zengin bir kızı bulması görevini verir. Miller'a kızın hikayesi çok enteresan gelir ve amiri elinden alsa dahi araştırmaya devam eder. Bu kadar anlatayım, hatta çok bile yazdım spoiler'a girmesin.

Çeviri ise son zamanlarda okuduğum en iyi çeviriydi kutluyorum. Kapağa ise vuruldum açıkçası. Benim yeni kitap ayracım Dracarys de yerini aldı beraber okuduk. Orijinal kapak konuya daha uygun evet ama bizim kapak çok kendine özgü olmuş. Direkt olarak merak ettiriyor. Dimi Dracarys?



Yazar Tanıtımı'na Gelirsek; 



James S.A Corey aslında Daniel Abraham ve Ty Frank isimli iki yazarın kullandıkları takma isim. Yani iki yazar var aslında. Her iki yazar da New Mexico'da yaşıyorlar. Bu isim adı altında Leviathan Uyanıyor'u yani Enginlik serisini yazmışlar.

Bu romanla 2012 Hugo, en iyi roman adayı ve yine 2012 Locus En iyi bilim kurgu roman adayı olmuş. Leviathan Wakes'den sonra 2012'de Caliban War, 2013'de ise Abaddon's Gate gelmiş.

Yazara'a -yazarlara- kişisel olarak bakarsam, twitter'da Dracarys'li fotoğrafı paylaştığımda kendiliğinden görüp, çok sıcak ve samimi bir şekilde beğenilerini ifade edip sohbet ettiler.

Eğer ben bu kitabı çok merak ediyorum, türe ise aşinayım, meraklısıyım diyorsanız sizi çekiliş sayfamıza Elenda'nın bloğuna alalım. Tek yapmanız gereken, katılım şartlarını uygulamanız ve soruya cevap vermeniz.

Şimdiden bol şanslar ^^

1 Mayıs http://mirielenda.blogspot.com Kitap Yorumu - Çekiliş
2 Mayıs http://raflarinarasindan.blogspot.com/ Kitap Yorumu - Yazar Tanıtımı
3 Mayıs http://sssuigenerisss.blogspot.com/ Kitap Yorumu - Kitap Kapakları
4 Mayıs http://thcodex.blogspot.com/ Kitap Yorumu - Ön Okuma
5 Mayıs http://pinucciasbooks.blogspot.com/ Kitap Yorumu - Bunları biliyor musunuz?


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails