15 Eylül 2013 Pazar

[Blog Tur] Kuralsız - Veronica Roth | Kitap Yorumu - Alıntılar




TEK BİR SEÇİM SENİ YOK EDEBİLİR

Kitap: Kuralsız (Divergent #2)
Yazar: Veronica Roth 
Orijinal adı: Insurgent
Yayıncı: Artemis yayınları
Sayfa Sayısı: 507
Tür: Distopya, Genç Yetişkin
Puanım: 4

Her seçimin bir sonucu vardır. Tris sevdiklerini -ve kendini- kurtarmak zorunda. Üzüntü, fedakarlık, kimlik, bağlılık, kurallar ve aşkla ilgili sorunlarla boğuşurken bu hiç de kolay olmayacak. Üstelik savaş başlıyor ve herkes tarafını seçmek durumunda. Ancak geri dönüşü olmayan bir yola giriyorsan, zafer getireceğini umduğun seçim, tüm hayatını altüst edebilir.



Uyumsuz-Kuralsız blog turumuz'da bugün bize konuksunuz.



Yine kitabımız heyecanlı bir şekilde bitti. Resmen nasıl bekleyeceğim diye kaldım. 

Bu kitapta Tris'in yaşadığı suçluluk duygusuyla ilerliyoruz. Yaptığı şey konusunda konuşamıyor, anlatamıyor hatta düşünmek bile üzüyor. Dört ile artık sevgililer, açıkçası nasıl olacak diye merak ediyordum çünkü böyle bir anda çok fazla saçma aşk olayını işlerse gözümden düşerdi yazar. Lakin oldukça dozunda, dozajında işlemiş oradan bir puanı hak etti. 

-Bundan sonrası biraz spoiler-

Geçen kitabı similasyonun etkisiyle Cesurların, Fedakarlık yerleşkesine saldırması ile bırakmıştık. En sonunda Tris similasyonu kapatınca durmuşlardı. 

Bu kitapta Tris, Dört, Caleb, Markus ve Peter Dostluk'a sığınıyorlar. Ve olaylar başlıyor. 

Bu kitaptaki Tris yaşadıklarından dolayı daha kırılgan ve daha güçlü. Baktığımız zaman birçok yerleşkenin öğretilerini alıyor, kendince yorumluyor. Tris'in en sevdiğim tarafı doğallığı. Sinirlendiği zaman büyüklük taslamıyor, olayın akışına bırakıyor kendini. Hisleriyle hareket ediyor elinden geldiğince. 

Dört yine en can alıcı yerlerle yetişiyor, bazı bölümlerde gıcık etse dahi, sevdiğimiz, mantıklı adamımız. 

Şaşırtan iki isim var, onları söylemeyeyim. 

Bu kitap aslında ilk kitaptaki kafamızdaki biriken sorulara cevap niteliğinde. O kadar hızlı ilerliyor ki, bırakamıyorsunuz. Bu bağlamda bir puan kırdım çünkü sonlara doğru her şey karışıyor sanki. En önemli sorunun cevabını sona saklamış yazar, onu anlatırken bir ara insanın kafa karışıyor iyice. 

Şimdi kitaptan altını çizdiğim yerlere, alıntılara gelelim. 

"Dağılan parçalarımı toplamak, ayakkabı bağcığını bağlamak gibi. Boğuluyormuş gibi hissediyorum ama aynı zamanda güçlüyüm" -Tris- sf 23

"Biz iyiyiz" diyor. "Senle ben. Tamam mı?"
Yüreğim sızlarken başımı sallıyorum. 
"Başka hiçbir şey iyi değil." Fısıltısı yanağımı gıdıklıyor. 
"Ama biz iyiyiz"  -Tobias- sf 47

"Bazen" diyor Tobias kolunu omzuma atarken 
"İnsanlar gerçek olmasa bile mutlu olmak isterler" -Tobias- sf 66 

"Ölemeyecek kadar önemlisin" Başını iki yana sallıyor. Bana bakmıyor. Gözleri yüzümde, arkamdaki duvarda, başımızın üstündeki tavanda dolaşıyor ama gözlerime bakmıyor. 
Öfkelenemeyecek kadar şaşkınım. 
"Ben önemli falan değilim. Herkes ben olmadan da yaşayabilir" diyorum. 
"Herkesten bana ne? Ben nasıl yaşayacağım?" -Tobias-Tris sf 300

"Kuralsız" diyor. "Bir özel isim. Savaşçı olarak görülmesi gerekmeyen ama kurulu düzen ve otoriteye karşı duran kişi"  -Fernando- sf. 440

"Ama unutmayın, bazen ezdiğiniz insanlar gün gelir sizden daha güçlü olurlar" -Johanna- sf 497

Bu çok iyi kitaba sahip olmak istiyorsanız sizi çekiliş sayfamıza alalım. 



11 Eylül thcodex.blogspot.com | Kitap Yorumu - Çekiliş 
12 Eylül pinucciasbooks.blogspot.com | Kitap Yorumu - Film Hakkında 
13 Eylül mirielenda.blogspot.com | Kitap Yorumu - Bunları Biliyor musunuz? 
14 Eylül sohbetedecekkimseyok.blogspot.com | Kitap Yorumu - Yazar Tanıtımı 
15 Eylül raflarinarasindan.blogspot.com | Kitap Yorumu - Alıntılar 
16 Eylül sssuigenerisss.blogspot.com | Kitap Yorumu - Tanıtım Videoları

İyi Okumalar...

-Sycorox-

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails