10 Eylül 2013 Salı

Uyumsuz | Veronica Roth




"Tek Bir seçim seni dönüştürebilir"

Kitap: Uyumsuz (Divergent #1)
Yazar: Veronica Roth 
Orijinal adı: Divergent
Yayıncı: Artemis yayınları
Sayfa Sayısı: 506
Tür: Distopya, Genç Yetişkin
Puanım: 5


"Beatrice Prior'ın Chicago'sunda toplum, her biri belli bir erdemi yaşatmaya adanmış beş topluluğa bölünmüş durumda.

 Dürüstlük, Fedakarlık, Cesurluk, Dostluk ve Bilgelik. 

 Her yıl, belli bir günde bütün on altı yaşındakiler, hayatlarının geri kalanında birlikte yaşayacakları grubu seçmek zorunda. Beatrice, hem ailesiyle kalmak, hem de kendi benliğini bulmak istiyor ama ikisini birden seçemez. Bu nedenle kendisi dahil, herkesi şaşırtan bir seçim yapıyor."

Uyumsuz ve Kuralsız blog turumuzdan merhaba. Dün başlayan turumuz, tüm hızıyla deva ediyor.

Kitaba gelecek olursam şayet, çok çok beğendim demekle başlayabilirim tereddüt etmeden. Resmen kitap sizi içine alıyor, elinizden bırakamıyorsunuz, soluk soluğa okuyorsunuz, Tris gibi kalp çarpıntıları yaşıyorsunuz.

Onun için puanım uzun zamandan sonra tam 5 oldu. Puan kırılacak bir yanı yok maalesef. Ve yazarın çok genç yaşında yazmış olması şaşırttı esasen.

Konuya gelirsek, kitabımız distopya, hatta türünün en iyilerinden denebilir. Açlık Oyunlarıyla kıyaslanabilir ama ben onda bu denli heyecanlanmamıştım, ne yalan söyleyeyim Uyumsuz der başka şey demem bundan sonra. Hele filminin fragmanını görünce daha bir heyecanlandım.

"Aynaya bakarken kendimi ilk defa görüyormuşum gibi gelmiyor, tam aksine, sanki başka birinin yansımasına bakıyorum. Evdeyken kaçamak bakışlarla aynada gördüğüm kız, sofrada çıtını çıkarmadan oturması gereken Beatrice'ti. Şu anda karşımda duran kızsa benim gözlerime sahip, tamamen başka biri: Tris"




Beatrice'in dünyasında toplum sınıflara ayrılmış durumda. Ailesi Fedakarlık sınıfında, ama kendisini o kadar fedakar görmüyor içten içe. Her çocuk 16 yaşına gelince bir topluluk seçmek durumunda, Beatrice ise simulasyondan Uyumsuz çıkıyor lakin bunun üstü örtülüyor, sonrasında ise şaşırtıcı bir topluluğu seçerek kendini gizleye gizleye yaşıyor.

Baş kahramanımız Tris oldukça ufak tefek, narin yapısının altında güçlü, tam bir savaşçı kişilik. Onda fedakarlık da var, cesaret'te. Onun için çok sevdim, zorluklarla kendince baş etmeyi iyi biliyor. Bir yandan da çocuksu ürkek havası çok hoştu.

Kitap dediğim gibi Tris'in girdiği yeni toplulukta yaşadığı eğitim, tamamen yabancı olduğu dünya üzerinde ilerliyor, aksiyonu hiç düşmüyor.

Birde korkular üzerinde çalışıyorlar, o kısımlarda bende kendi korkularımı düşündüm resmen sırtım soğuk soğuk terledi (akrep mesela)

Ve Dört'e gelirsem onun hakkında bir iki kelam etmeden olmayacak, bana Valek'i (Poison Study), Leon'u (Birthmarked) hatırlattı. Ki onlara da hayran olmuştum, doğal olarak sevdim

Yazar çok başarılı bir ilk kitap yazmış, insan diğer kitapları şiddetle merak ediyor, heyecan duyuyor, umarım böyle devam eder.

Artemis Yayınlarına öncelikle teşekkür ederiz, yine güzel, hatta güzelden de öte harika bir kitapla tur yapıyoruz. Benden önceki kitap yorumlarını okumak isterseniz diye linkleri aşağıya ekliyorum.



İyi Okumalar

-Sycorox-

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails