14 Ağustos 2013 Çarşamba

James Patterson | Violets Are Blue / Menekseler Mavidir ★★★☆


Ilk defa bir James Patterson kitabina "okumazsaniz kendimi keserim" edasiyla yaklasmayacagim. Hazir miyiz?

Violets Are Blue, Alex Cross serisinin yedinci kitabi olmanin yani sira dogrudan Roses Are Red ile iliskili bir kitap. Biz farkinda olmadan cok eski zamanlarda baslayan hikaye, Roses Are Red ile ilgili yazimdan da hatirlayacaginiz uzere altinci kitapta hiz kazaniyor ve yedinci kitapta nihayete baglaniyordu.

~

Kendisine Mastetmind adini veren katilin kim oldugunu Roses Are Red'in sonunda ogreniyor ve Violets Are Blue boyunca bir kedi-fare oyununa taniklik ediyoruz. Bu sirada, durdurulamayan cinayetler isleniyor.  Suc mahallerinden birine varan Cross, sadece dakikalar icinde yeni cinayetlerin islendigini ogreniyor. Kurbanlar bacaklarindan asilmis... Butun kanlari emilmis...

~

Simdi, gelelim fasulyenin faydalarina.

Violets Are Blue'yu 400 sayfalik bir kitap haline getiren cinayetler ve olay orgusu bana biraz zorlama gibi geldi. Zira kitabin asil konusunun Vampire Killers mi Mastermind mi oldugunu soylemek oldukca guc. Her ne kadar Mastermind'in Cross'un hayatina mudahaleleri yerli yerinde ve paranoyaklastirici olsa da asil cinayetler ile Mastermind arasindaki cizgi cok kesin.



Oteki yandan soyle bir durum da var.

Mastermind ve kimligi, Crossseverlerin hepsinin aklini basindan alabilir. Ancak, ben once Double Cross'u okudugumdan katilin kimligini zaten biliyordum. Bu nedenle Mastermind meselesi beni heyecanlandiramadigindan cinayetler arasi gecise ya da Vampire Killers cinayetlerinin zorlama hallerine bu kadar takilmis olabilirim.

Hatta ve hatta biraz daha ileri gidecegim; su kitabin ortalarindan 100-150 sayfa cikarsak cok buyuk bir eksiklik olmazmis gibi hissediyorum. Umarim bunu soyledigim icin Pattersoncular tarafindan islenecek gizemli bir cinayete kurban gitmem. Sonucta ben de onlardan biriyim. Beni öldürmeyin, beni sevin.

Opucukler, menekseler, guller.
Amalth

Bu arada Roses Are Red ile ilgili yazima suradan ulasabilirsiniz: http://raflarinarasindan.blogspot.com/2013/08/james-patterson-roses-are-red-guller.html?m=1

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails