3 Ocak 2014 Cuma

Jeffery Deaver | Kemik Koleksiyoncusu ★★★★★

Kemik Koleksiyoncusu'nu filminden biliyordum. Yıllarca önce sadece bir kısmını izlemiştim ve hatırladığım sadece iki şey vardı; zenci ve yatalak bir adam ve bir viyadüğün altında duran polis üniforması giymiş bir kadın. Kitabı ilk olarak Goodreads'te gördüm; daha sonra da Kitap Fuarı'nda. Ancak fuarda aklım başımdan öyle gitmişti ki almayı daha çok istediğim kitapların varlığı yüzünden unutup gitmişim. En nihayetinde Migros'ta Nora Roberts kitaplarını ararken aynı sepetin içinde buldum Kemik Koleksiyoncusu'nu. Diğerleri gibi 7,5 TL'ydi. Nam-ı diğer hazine!

Kemik Koleksiyoncusu, Jeffery Deaver'ın Lincoln Rhyme karakterini kullandığı ilk kitap. Seri aslında çok uzun ancak ne yazık ki sınırlı sayıda kitabı çevrilmiş. Dolayısıyla seriye devam etmek isteyenlerin İngilizcesinden devam etmesi gerekiyor ya da alternatif bir yaklaşım olarak kitabevleri e-posta yağmuruna tutulabilir.

Lincoln Rhyme, çok ünlü ve başarılı bir kriminolog iken işbaşında bir kaza geçiriyor ve kötürüm kalıyor. Hissedebildiği ve dolayısıyla hareket ettirebildiği yerleri, boynunun üstü ve sol elinin yüzük parmağıyla sınırlı. Aylarca ve hatta yıllarca o çaresizlik hissinin içinde yaşadıktan sonra tam ölümü seçecekken daha önce uzun yıllar beraber çalıştığı bir dedektif, davasıyla ilgili olarak Rhyme'dan yardım talep ediyor. Rhyme'a uğruna savaşılacak bir amaç veriyor.

Kemik Koleksiyoncusu başarılı bir polisiye örneği; kurgusu, olayların akışı, dili... Ancak, kriminal prosedüre çok fazla giriyor; dolayısıyla, çok sayıda kısaltma ve teknik ayrıntıyla dolu. Gerçek polisiyeseverler, en azından polisiye dizilere aşina olan okuyucular söz konusu kısaltmaları ve yapılan testleri zaten yeterince iyi biliyor. Bu nedenle, bahsettiğim okuyucular kitabın akıcılığı konusunda herhangi bir sorun yaşamayacaklardır. Öteki yandan, polisiye terimlere aşina olmayan okuyucuların detaylardan bunalması oldukça olası.

470 sayfayı 3 gün gibi kısa bir süre içinde heyecanla okudum. Ne ara kitabın yarısına geldim, ne ara bitti hiçbir fikrim yok. Hele kitap, hiç ama hiç beklemediğim bir şekilde bitti. Jeffery Deaver'e özellikle kitabın sonunda hayran kaldım.

Çaresizlik, Ölüm, Adrenalin.
Amalth.

2 yorum:

  1. tam bir Deaver severim, evet bu da güzel ama SAATÇİ'nin ayrı yeri var bende:)

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails