30 Aralık 2013 Pazartesi

Nora Roberts | Bataklıkta Gece Yarısı ★★★★★

Ne çarptı bana!?

İlk defa Nora Roberts okudum. Daha da okurum. Kesin okurum! Hatta iş çıkışında kendimi bir Migros'a atacak ve indirimde, 7.5 TL'ye satılan Nora Roberts kitaplarından toplayabildiğim kadarını toplayacağım. Her bunaldığımda bir kitabını açacak ve ara vermeksizin okuyacağım. Durmadan alıntı fotoğrafları paylaşacağım. Aklınızı alacağım! Aklınızı!

Bataklıkta Gece Yarısına gelince...

Perili Köşk + Aşk = Bataklıkta Gece Yarısı.

Bu kadar net. Ne daha azı ne de daha fazlası var. Yağmurlu bir Pazar günü battaniye altında, elinizin altında mırıldayan bir kediyle okumalık bir kitap. Cumartesi akşamı başladığım kitabı koltuğa kıvrılıp ayaklarımın altındaki minik ve siyah bir mırıldanma makinesi eşliğinde Pazar akşamı bitirdim. Perili köşkle ilgili kısımlarda sayfaları nasıl çevirdiğimi bilemedim, ilişkiye dayalı kısımlarda ise daima kendimden ve yaşadıklarımdan bir şeyler buldum. Buldukça daha fazla okudum, heyecanlandıkça geçen saatlerin farkına varamadım. 

Bataklıkta Gece Yarısı, "fırtınalı" bir aşk, mistik ve gizemli olaylar ve 1900'lü yıllarından başından kalan bir Malikane etrafında dönen olayları konu alıyor. Geçmişe ve şimdiki zaman dönüşler harikulade. Hatta yazar, bir kişiden diğer kişiye geçerken öyle bir üslup kullanıyor ki savrulup duruyorsunuz. Bir sayfada üç karakteri sanki tek bir karaktermişçesine yaşıyorsunuz. Bu bağlamda çevirmenin rolü de çok büyük; kitap, küçük imla hataları haricinde çok başarılı bir çeviriye sahip. Zaten su gibi akmaya meyilli olan hikaye, saçma sapan çeviri hatalarıyla da baltalanmayınca mis gibi ilerliyor.

Kitaptaki aşktan ziyade karakterlerin iç konuşmalarından çok etkilendim. Zor bir hayat yaşamış olan her kadının da çok etkileneceğinden eminim. Zor hayat derken... Sevgilisinden 2 saat boyunca mesaj gelmedi diye zırlayan kız çocuklarından, tırnakları kırıldı diye mızıldayan prenseslerden ya da kocasına şoförü gibi davranan hanımlardan bahsetmiyorum. Hayatını kendi çabasıyla kurmuş, ayakta durmaya çalışan ve mümkün mertebe topluma karşı gelen ve dolayısıyla korkularını dışarı sezdirmeden içinde yaşayan kadınlardan bahsediyorum. Güçlü kadınlardan... Bir şey hissederse paramparça olacağını bilen ve bu nedenle durmadan kaçan kadınlardan. Ve her dokunduğunda, dokunduğu adamın canını acıtacağından korkup dokunduğuna pişman olan kadınlardan.
Böyle işte.
Aşklar, korkular, bağışlanmalar.
Amalth.
Not: Migros çok güzel; gelsenize!

17 yorum:

  1. Filmi de çevrildi bu kitabının. Gerçi filmleri fiyasko ama olsun kitap süper :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filminin çekildiğini bilmiyordum. Ama kitap gerçekten çok başka bir güzeldi. Kimini çok etkileyecek, kimine ise "bu ne ya" dedirtecek bir kitap. Garip:)

      Sil
  2. Nora Roberts'ın bir çok kitabını okudum. Özellikle polisiye-macera kitapları harikadır. Bu kitabını da okumuştum, çok güzel ve etkileyici bir hikaye...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanirim ben de yakinda bircok kitabini okuyacagim:)

      Sil
  3. Eve Dallas serisine bir göz atmalısın, beğeniceğine eminim. Bu kitabını da okumamıştım yarın migrosa gitmek şart oldu! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Iki gun once gittigimde serinin ilk iki kitabini bulamamistim. O yuzden almadim 3 4 5. Kitaplari. Ama yarin hepsini toplayacagim:)

      Sil
  4. Aaa hep görüp nasıl acaba diye almıyordum Nora Robertsları. Şimdi alabilirim, hatta belki bizde bir tane bile olabilir yanlış hatırlamıyorsam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana da "romantik gerilim" bir garip geliyordu ama agzimin payini aldim:))

      Sil
  5. Nora Roberts'ın hemen bütün kitaplarını okudum , en beğendiklerimden biridir bu , bir diğeri VİLLA, tavsiye edilir , bir eve dallas polisiyeleri var ki yerleri başkadır...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Villa! Tamamdir. En kisa zamanda temin edecegim:) yeni bir obsesyon kazaniyorum:)

      Sil
  6. Ahh Nora harikadır ya. Eve Dallas'ı da seveceğine eminim. O serinin ilk kitabını indirimliler arasında bulamazsın. Koymadılar çünkü oraya ama 2,3,4,5 al muhakkak. İlk kitap sahaflarda kolayca bulunuyor çünkü :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi ki ilk kitabın olmadığını öğrendim; yoksa deli divane arayacaktım:) O zaman toplayabildiğimi Migros'tan toplayıp geri kalanını kitapçılardan edineceğim:) Teşekkürler!

      Sil
  7. Ben de Uğursuz Kolye'yi almıştım da bir türlü başlayamadım. Şimdiki kitabımı bitirip ona başlarım. Nora Roberts'ı bu kadar övünce okumak istedim çok :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açıkçası beklentileri çok yükseltmek istemiyorum; sonuçta ben de sadece tek bir kitabını okudum. Öteki yandan Uğursuz Kolye ile ilgili yorumunu duymak isterim okuduktan sonra. Ona göre ben de edineyim:)

      Sil
  8. Ben de Uğursuz Kolye'yi almıştım da bir türlü başlayamadım. Şimdiki kitabımı bitirip ona başlarım. Nora Roberts'ı bu kadar övünce okumak istedim çok :D

    YanıtlaSil
  9. iki kitabını okudum nora robertsın. biri aşk (değerini bil) diğeri eve dallas polisiyesi (hain ölüm). pek sevemedim nedense. gerçi aşk olanı epey eğlenceliysi. romantik komedi tarzında. evet evet polisiyesinden iyiydi kesinlikle :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Romantik gerilimini bile sevdiysem polisiyesini kesin severim diye düşünüyordum oysaki ben:)

      Sil

Related Posts with Thumbnails