13 Haziran 2013 Perşembe

Robert J Randisi | The Sixth Phase ★★★★☆

Bu aralar oyle keyifli kitaplara denk geliyorum ki! Ve bunlarin cogu rasgele secilmis kitaplar oluyor, sahafta elimi rasgele bir rafa atip okudugum ture uygun bir kitap cekiyor ve cektigim kitabi aliyorum.

~

Robert J. Randisi ile de aynen bu sekilde tanistim; gozume takilan ilk kitabi cektim. Azicik sayfalarini karistirdim ve kucagimdaki kitap yigininin uzerine koydum.

Robert J. Randisi cok sayida kitaba sahip ancak kitap uretim fabrikasi olmak acisindan bir James Patterson degil. Lakin adamin cok eglenceli bir tarzi var. Evet, cinayet romani yaziyor ve evet, eglenceli! Dedektiflerin kendi aralarindaki konusmalari, makaralari, birbirleriyle ugrasma halleri "hic polis gibi degil"; aksine, "cok insan gibi". Bu noktada, yazarin adrenalin icermeyen sayfalari da keyifli kilmak adina boyle bir yol tercih etmis olabilecegini dusunuyorum ki oldukca da basarili bir sekilde ustesinden gelmis.

Beni dusunun; elimde bir cinayet romani ve durmadan kikirdiyorum!

~

Iki kitabinda (ki bunlardan biri The Sixth Phase) Dennis McQueen isimli NYPD dedektifi uzerinden ilerliyor. McQueen, genellikle konu edilen cok acayip yakisikli, cok acayip karizmatik, cok acayip zeki, cok acayip kazanova dedektiflerden degil zira adam acayip degil, bildigin insan; suphelinin pesinden kosarken gobegi yuzunden zorlanan, hemencecik cigerlerinde yanma hisseden ama cesur bir adam.

Sehrin farkli kesimlerinde islenen cinayetlerin aslinda birbiriyle iliskili oldugunu dusunen McQueen, burokratik engelleri asip bir Task Force kuruyor. Tek istedigi, onlarca insani katleden bir "caninin" adalete teslim edilmesi. Diger yandan, McQueen'in pesinde oldugu Nicholas Turner'la daha ilk sayfada tanisiyoruz; her ne kadar kitaplari cok satanlar listesine hic girememis olsa da polisiye gerilim kitaplar yazan Turner, karisini kaybediyor ve hayati aniden degisiyor.

~

The Sixth Phase de "Is evil born or made?" sorusuna odaklaniyor ve cok keyifli virajlarla konuya bir bu taraftan, bir o taraftan bakmanizi sagliyor.

Kitabi "Yok artik!" diyerek masaya firlatmaniza neden olacak, egzantrik bir paragrafla bitiren Randisi, okudugum tek kitabina dayanarak gayet okunabilecek bir adam! Suspense, thriller gibi turlerde tabiri caiz ise "kasarlanmis" okuyuculari cok heyecanlandiramayacak ya da cok sasirtamayacak olsa da acayip keyifle okunuyor.

Ve kitabin basindan sonuna kadar bir seyin durmadan altini ciziyor: "Cesaret bulasicidir."

Opucukler.
Amalth.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails