18 Aralık 2012 Salı

[Blog Tur] Obsidiyen - Jennifer L. Armentrout + Ön Okuma

Photobucket
"Hayatımda gördüğüm en seksi erkek ve tam bir öküz."



Kitap: Obsidiyen
Yazar: Jennifer L. Armentrout
Yayıncı: DEX
Yayın Tarihi: Aralık 2012
Tür: Fantastik, Romantizm, Genç-Yetişkin

Katy annesiyle birlikte Virginia'ya taşınacağında hayatlarının değişeceğini biliyordu, lakin bu denli olacağını tahmin dahi etmezdi. Hele ki, marketi sormak için kapılarını çaldığı yan komşularının uzaylı olacağı aklının ucundan dahi geçmezdi. Ama oldu. Ve kendini hiç beklemediği bir maceranın içinde bulurken, yakışıklı ve tam anlamıyla öküz olan Daemon'un hem çekiciliği, hem de onu tam manasıyla çileden çıkarması ile eski kendi halinde yaşamı tamamen değişir.



Evet kısa bir alıntı ekledikten sonra kitapla ilgili fikirlerimi anlatabilirim.
Obsidiyen klasik bir Young Adult kitabı. Hızlı okunuyor, bolca eğlendiriyor. Yer yer Twilight izleri görüyoruz. Özellikle okul sahnelerinde benzettim ben. Daemon ve Katy'in atışmaları, aralarındaki elektrik okuyucuya iyi yansıtılıyor. Daemon'un Katy'e sürekli "Kedicik" diye hitap etmesi, derste otururken devamlı kalemiyle dürtmesi, karşığında Katy'nin "öküz, yavşak" gibi laflar etmesi ile gayet bir lise romanı çerçevesinde ilerletiyor.

Karakterlere gelirsek;

Katy; Ben esasen bu tarz karakterleri çok sevmezdim ama Katy'e pek bir kanım ısındı. Bunda onunda bir kitap bloggerı olmasının çok etkisi var. Birde doğal bizim gibi biri. Sıkıldığında internete girip bloğunu kurcalayıp, ayarlarını bozan, bakın şu kitapları aldım diye videolar çeken, kendi kendine yetebilen biri.
Ve açıkçası Daemon'a ciddi tahammül ediyor. Onun çoğu yaptığı öküzlüklere, ben kitabı okurken "şöyle şöyle desene, gitme onunla!" gibisinden kızarken, garibim sabır gösterdi çoğu yerde.

Daemon; Bakmayın öküz dediğime, hayran oldum adama. Onun yaptığı kaba hareketlerin ardında aslında çok ciddi bir savunma gizli. İki Daemon var, biri itici sinir bozucu, buz gibi iken, diğeri koruyan, kollayan, derin ve sıcacık biri. İkinci Daemon çok ortaya çıkmıyor tabii. Çıktığı yerlerde şaşırıyoruz.

"Hep en güzel insanların, gerçek anlamda hem içi hem dışı güzel olanların, sessizce bunun etkisinden bihaber olanlar olduğunu fark ettim" Israrcı bir şekilde benimle göz göze gelmeye çalışıyordu ve bir an için orada burun buruna durduk. "Sahip oldukları güzelliği savuranlar ellerindekini boşa harcamıyorlar mı? Güzellikleri sadece gelip geçici. Sadece gölgeleri ve hiçliği saklayan bir kabuktan başka bir şey değil."

Mümkün olan en uygunsuz hareketi yaptım. Güldüm. "Üzgünüm ama bu şimdiye kadar ağzından çıkan en düşünceli laftı. Tanıdığım Daemon'u hangi uzaylı gemisi aldı götürdü? Ve rica etsem onlarda kalabilir mi?"



Bu kısımda Katy gibi şaşırdım bende ve not düştüm. Özellikle kitabın son sayfalarındaki Daemon çok hoşuma gitti.


Dee; Daemon'un ikiz kız kardeşi. Sevimli, cana yakın, kıpır kıpır bir tip. Bol bol yiyor. Zaten bu uzaylılar pek oburlar. Katy gibi bizde kıskanıyoruz onları. İleride onun da, bir insanla beraber olacağını düşünüyorum ben. Türünden sıkılmış tavırları sanki bana bunun habercisi gibi geldi.

Ash; Diğer uzaylı üçüzlerin kız olanı. Ben onu Gece Evindeki, Afrodit'e çok benzettim. Hafifmeşrepliği, tipi, kinciliği, güvensizliği falan aynı. Özellikle Katy'nin onun üstüne spagettiyi boca etmesi çok eğlenceliydi.

Katy'nin annesi; Onunla ilgili de birkaç kelam etmek istiyorum. Kızı uzaylılarla arkadaşlık yapıyor ve kadının ruhu duymuyor. Bu YA romanlarındaki karakterlerin ailelerin kayıtsızlığı beni öldürecek. Varla yok arasında, gereksiz bir yerdeler. Konu mankeni demek daha doğru olur.

Ben kitaba Goodreads'ta 5/4 verdim. Kırdığım bir puan ise kitabı okurken, sonra neler olacağını tahmin ediyor oluşunuz. Şaşırtmıyor, bu yönüyle de klasik bir YA kitabı işte dememizi sağlıyor. Yani biraz Twilight soslu, biraz Gece Evi.

Ama bu türün severlerini tatmin ediyor, heyecanla bekleniyor. Nasıl acaba diyenleri aşağıdaki ön okumaya alalım.


Gel gelelim ön okuma size yetmiyor-ki yeteceğini sanmıyorum- kitaba sahip olmak istiyorum derseniz Kitap Oburları olarak size 2 Obsidiyen kitabı hediye ediyoruz bence kaçırmayın diyorum.
Bunun için gereken çekiliş sayfamıza gidip yönergeleri yapmanız yeterli.

 17-21 Aralık Tur Programı


mirielenda.blogspot.com: Kitap Yorumu-Çekiliş
raflarinarasindan.blogspot.com: Kitap Yorumu-Ön Okuma
sssuigenerisss.blogspot.com: Kitap Yorumu- Tanıtım Videosu
metropolgunluğu.blogspot.com: Kitap Yorumu- Yazar Biyografisi
thcodex.blogspot.com: Kitap Yorumu-Yarışma- Yazarla Röportaj 





3 yorum:

  1. merak ettim işte şimdi eşim çok istiyodu bunlardan bakalım şans gülerse ne mutlu :)

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails