10 Nisan 2013 Çarşamba

[Blog Tur] Yıldız Geçidi - Josephine Angelini | Bunları Biliyor musunuz?


"Kaderin tarih boyunca devam ettiği büyük trajedi..."

Kitap: Yıldız Geçidi
Yazar: Josephine Angelini
Orjinal Adı: Starcrossed
Yayıncı: Altın Kitaplar
Sayfa Sayısı:456
Tür: Fantastik, Genç Yetişkin
Puanım: 3,5



"Yıldızlara yazılmış bir AŞK...Antik Yunan'da  başlayan bir KAN davası...Tanrıların bile yok edemeyeceği bir LANET... "


Merhaba, yeni turumuz Yıldız Geçidi ile bugün bizim blog'da konuksunuz. Altın Kitaplar'ın sponsorluğundaki turumuzda bize bu sefer yarı tanrılar eşlik ediyor. Bol bol, mitoloji içinde buluyoruz kendimizi. Çok heyecan verici değil mi?

Kitap gayet klasik bir genç yetişkin türü. Diğer arkadaşlarımın da yazdığı gibi Twilight'a inanılmaz benziyor. Birde benim için öyle tuhaf bir durum söz konusu olmaya başladı, ben Twilight'ı okumadım. Filmleri izledim orası ayrı. Lakin ona benzeyen o kadar çok kitap okudum ki, artık okumuş kadar oldum. Hatta bezdim bu durumdan ciddi anlamda. 

İlk başlarda çok sıkıldım, ama açıkçası o sıkıntı kitabın ortalarında tamamen geçiyor. Hızlı hızlı gelişiyor olaylar. Hatta o denli hızlanıyor ki, yetişemiyorsunuz, bir dakika ne olmuştu diye. 

Baş karakter kızımız Helen'e kitabın başında aşırı sinir olmakla beraber, ortalarına doğru sevmeye başladım. Ha favori karakterlerim arasına giremedi lakin bir genç yetişkin romanında ama olması gerektiği gibiydi. 

Lucası'ı ise sevemedim. Sanırım bu her şeyi mükemmel olan erkek karakterlerden fenalık geldiğinden olsa gerek. Özellikle de Helen'e bir şey anlatması gerekip, anlatmadığında, kız başkalarından duyunca -a ben biraz sonra söyleyecektim- tarzı sözleri fenalık geçirtti. 

Kitabın ortamı ise çok hoştu. Sanırım beni kitapta en çok çeken şey o kısmıydı. Kate'in kafesi, Delos'ların annesi Noel'in mutfağı falan sevimliydi. Tabii ortamı saran mitoloji ana teması ile birleşince bunlar çok hoş olmuş.

Beni sıkan yeri bazı yerlerde son derece çocuksu bir şekilde olan anlatımıydı. Lakin okuduğumuz kitap genç yetişkin tarzında olduğu için gayet kaldırılabilir olmuş. 

Helen'in rüyaları, Erinyalar, tanrılar, tanrıçalar ile beraber oldukça mistik bir kitap ortaya çıkmış. Yani bu türü seven birini gayet doyurabilen, sevebileceği tarzda. 

Kişisel olarak ise ben kitaba 3,5 verdim. Bunun nedeni, mitoloji'ye, tanrılara ve tanrıçalara meraklı olduğumdan ötürüydü. Kitapta da yeterince değindiği için sevdim o bakımdan. Onun dışında Twilight benzeri olmasından dolayı rahatsız oldum. 

Lakin keyifle de okudum aşağıda görüldüğü gibi.  Şimdi gelelim Bunları biliyor musunuz? kısmına



Bunları Biliyor musunuz?

Yazarın kitapta en sevdiği karakterlerin Helen ve Hector olduğunu. Hector'u çok eğlenerek yazdığını söylüyor yazar. 

Kitabın çıkış hikayesi ise çok enteresan,  yazar şu sözlerle anlatıyor; "Kitaplığımda Romeo ve Juliet'in hemen yanında İlyada'nın bir kopyasını gördüm ve kocama bu ikisinin karışımını genç birinin bakış açısından anlatmayı deneyen birinden haberi olup olmadığını sordum. Gözlerini dikip susunca anladım ki büyük bir şey bulmuştum."

Mitolojik bir karakter olsa ise bir Sfenks olmayı istermiş. 

Dediğim gibi hızlı okunan ve türü sevenler için oldukça doyurucu bir kitap. Bu kitabı çok merak ettim diyorsanız şayet, bizi takip edin çünkü yine 5 kitap hediye ediyoruz. Bunun için yapmanız gereken şey Pinuccia'nın bloğundaki çekiliş sayfamıza gidip, katılmak. Ve bizi takipte kalmak.

İyi Okumalar...



http://pinucciasbooks.blogspot.com/ Kitap Yorumu - Çekiliş
http://mirielenda.blogspot.com/ Kitap Yorumu - Ön Okuma
http://raflarinarasindan.blogspot.com/ Kitap Yorumu - Bunları Biliyor musunuz?
http://sssuigenerisss.blogspot.com/ Kitap Yorumu - Yazar Tanıtımı
http://thcodex.blogspot.com/ Kitap Yorumu - Tanıtım Videoları - Kitap Kapakları 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails