18 Nisan 2013 Perşembe

Aşkın Kollarında, Julianne MacLean


Kitap: Aşkın Kollarında /Amerikan Varisleri 2

Yazar: Julianne MacLean 

Orjinal adı: An Affair Most Wicked

Yayınevi: Ephesus Yayınları

Sayfa sayısı: 374

Tür: Aşk, tarihi

Puanım: 4






"Clara Wilson, Londraya onca yolu adını temizlemek için gelmişti. İnatçılığı, okyanusun öbür tarafında evlenmesini neredeyse imkansız kılarken,yanlışlıkla gittiği bir baloda kendisini Rawdon Markisi Seger Wolfeun kollarında bulmuştu. Clara daha önce hiç âşık olmamıştı ama markiyle tanıştığında bu hissettiğinin aşk olduğundan hiç şüphe duymamıştı. Ne yazık ki aşk, kafasındaki en son şeydi. Buraya kendisine bir eş bulmaya gelmişti, bir hovarda değil. 


 Kötü şöhretli Marki ise Clara Wilson ile tanıştığında ona karşı öyle güçlü bir arzu duymuştu ki, kendisini aristokrat Londranın girdabına yeniden kapılmaktan alıkoyamamıştı. Şimdi kendisine hiç uygun olmayan bu güzelliğin aşkını kazanmak için mücadele ederken, bu oyunda kendi kalbini de ortaya koyacaktı." 

Kaç zamandır okuduğum fantastik romanlardan sonra bambaşka bir kitap arayışındayken bir aşk romanı okuyayım dedim. Uzun zamandır konusu tamamen aşkı kapsayan bir roman okumuyordum. Sanırım en son Barbara Cartland'larda bırakmıştım o yüzden özlemişim. 

Aşkın kollarında Amerikan Varisleri serisinin ikinci kitabı. Ben ilk kitap Beni Aşka İnandır'ı hep görüyordum ama almamıştım. Kitabı bana Ephesus Yayınları yolladı, onlara çok teşekkür ederim.
Bu kitaptan sonra keşke ilk kitabı alsaymışım dedim. 

Öncelikle Amerikan varisleri nedir, ne değildir ona bir göz atalım. Viktorian dönemin sonlarında, yirminci yüz yılın başlarında, yüz kadar Amerikalı varis İngiliz soylularıyla evlenmiş. Para ve ünvan evlilikleri de diyebiliriz bu duruma. Serideki kızlar Amerikalı kız kardeşler. İlk kitapta büyük abla Sophia'nın İngiliz sosyetesinde başından geçen olayları anlatırken, bu kitapta Clara İngiltere'ye geliyor. Muhtemelen öbür kitapta ise mektuplarından tanıdığımız Adel baş rolde olacak. Bu tarzı sevdim. 



Kitabın atmosferini sevdim açıkçası. Başlar başlamaz Clara ile Cakras balosuna gidiyoruz. Orada yakışıklı ve gizemli, Seger Wolfe ile tanışıyoruz. Uygun talipleri ile tanışmak için maskeli baloya giden Clara, bir anda kendini yanlış baloda bulur. Cakras balosu evli kadınlar için, kaçamak yapmak isteyenler için yapılan bir balodur. Seger Wolfe onun bekar olduğunu anlayınca hemen balodan ayrılmasını sağlar. 
Lakin genç kızın aklında kalmıştır bu yakışıklı adam. 

Bir çok talibi çıksa dahi o balodaki adamı unutmaz, en sonunda yine bir Cakras balosuna daha katılır. Bu sefer yanlışlıkla değil gayet bilinçli bir şekilde onu aramaya gelmiştir ve bulur. 

Clara'nın bu kendinden emin hareketi Seger'i etkiler. 

Öncelikle baş karakterleri sevdim. Clara cüretkar gözü kara bir kız. İstediği şey için uğraşıyor, hatta ciddi emek harcıyor, anlayış gösteriyor. İyi niyetli bir yandan da. Hele kitabın sonlarına doğru resmen yetti artık kısmına geliyoruz onunla birlikte. 

Rawdon Markizi Seger Wolfe ise aslında dürüst bir adam. Ne istiyorsa evirip çevirmeden başından söylüyor. Hele sonlarında mantıklı hareketleriyle çok takdirimi topladı. 

Cadı üvey anne ve onun kuzeni Gillian ise kitapta mikser görevini gördüler, aksiyon onların ellerinden çıktı. Clara'ya yapmadıklarını bırakmadılar, sonunda ise yazar içimizi rahatlattı ama. 

Benim en eğlendiğim yerler ise mektuplaşma kısımlarıydı. Hatta bir tarafında "nasıl ya? mail mi atıyorlar da bu kadar kısa sürede anlaşıyorlar" dedim. Ama sevimliydi o kısımları. Kitabın Barbara Cartland aşk romanlarından ayrılan tarafı, son zamanlardaki erotik romanların biraz etkisinin görülüyor olmasıydı. Cüretkar kısımlar yok değildi. Ama çok göze batmıyor, çok abartmamış yazar. 

Eğer sizde bir aşk ve tarihi roman arıyorum ne okusam acaba derseniz bu seriyi gönül rahatlığıyla öneririm, tıpkı güzel bir çikolata yemiş gibi oluyorsunuz bitirdiğinizde. 

Bende aşağıdaki gibi bitter olan her şeyi aldım, biraz Chopin eşliğinde maskeli balodan baloya koştum. İyi geldi gerçekten...

İyi okumalar...

Bu arada: çikolata&magnum sponsorumuz değil sormayın öyle şeyler :) Ve aynı zamanda kitabı okuduğum arkadaşlarım Melancoly ve Elenda'nın bloglarına da bakmanızı tavsiye ederim. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails