9 Ocak 2013 Çarşamba

Bir Gece Avcısı Romanı/Mezarla Randevu, Jeaniene Frost

Photobucket

"Bazen yarı ölümlü kalabilmek için ölümsüzlerle savaşman gerekir" 

Yarı vampir Kedicik, Catherine Crawfield, kendini bildi bileli ölümsüz kan emicilerin peşinde. İntikam almak istiyor. Çünkü bu parazitlerden biri babası olabilir. Babası... Annesinin hayatını mahveden adam. Ancak yolu bir gün vampirleri avlayan Bones'la çakışıyor. Ve kısa sürede 'tuhaf' bir ikili haline geliyorlar. Kedicik, babasını bulmak için bu seksi kelle avcısı ile işbirliği yapıyor. Tabii ki kendini tek başına savaşacak güçte hissedene kadar. Bu arada Bones'un kendisine akşam yemeği ya da seks objesi olarak görmemesine de şaşırmadan edemiyor. Demek ki iyi vampirler de varmış! Yarı ölü olmanın fena bir şey sayılmayacağı konusunda Kediciği ikna eden kişi de Bones aslında. Ama Cat Kedicik, tam bu yeni ve huzurlu halin tadını çıkaracakken bir grup katil peşlerine takılmasın mı? Artık bir taraf seçmenin zamanı geldi. Fakat kolay olmayacak. Zira Bones, bir kalbi olan ve atan hoş bir ölümlü erkek kadar çekici gelmeye başladı Kediciğe...

Gayet eğlenceli bir seriye hoş geldiniz.  Gece Avcısı serisinin ilk kitabı olan Mezarla Randevu'da Cat ile tanışıyoruz. Eğer sizde ne yaptığını bilmeyen kitap karakteri kızlardan sıkıldıysanız Kedicik imdadınıza yetişir hemen. Gözü pek, eğlenceli karakterimiz çoğu yerde kahkaha attırıyor. 
"İsmin ne güzel bayan?" "Cat Raven" Cat, Catherine'nin kısaltmasıydı, Raven ise beni ilk öldürmeye çalışan adamın saç rengi...Görüyorsunuz, duygusalım işte.

Yazar'ın tarzını beğendim. Sürükleyici, hızı ve tempoyu hiç düşürmüyor. Aynı zamanda esprilerle renkli bir hale getirmiş.


Karakterlere gelirsek;

Cat; Gözünü intikam bürümüş avcımız, kitabın en başından sonuna kadar vampir kazıklıyor, dövüşüyor, öldürüyor. Kızıl bir Azrail, intikam meleği. Ama kimseden korkmayan, en baba vampirlere kafa tutan bu çılgın kız, annesinden ölesiye korkuyor. Bana biraz Rose Hathaway, biraz da Delilah D'Artigo'yu andırdı. Annesinin vampirler hakkında yıllarca ona aktardığı kini, o şeytan diye gördükleri içinde iyi olanlarını fark edince arada kalıyor. Onun en sevdiğim özelliği mizah anlayışı.

Bones; Ah bu adam! Vampir avcısı bir vampir. Spike ve Eric karışımı direkt bizi Bones'a götürüyor. Cat ile kimyalarına bayıldım. Geçmişi ayrı bir alemdi adamın. Cat'i resmen döve döve yetiştirdi. Hele onu kızarmaması için eğittiği yerlerde kahkaha attım. Ama işe yaradı, adam biliyormuş olayı.

"Dövüşmenin sadece bir yolu vardır. Oda kirli dövüşmektir. Temiz, centilmence bir dövüş, seni kısa bir sürede ölüme götürmekten başka bir işe yaramaz. Elinde olan her ucuz numarayı kullan, her pisliği yap ve kesinlikle yere düşen birine, hala yerdeyken bir tekme daha vur. Bu sayede hayatta kalabilirsin belki. Bunu unutma. Ölümüne bir savaşın içindesin. Boks maçı değil bu. En fazla puanı alarak kazanamazsın."

diyor Bones usta. Onun tüm sözlerini, yaptırdıklarını içti Kedicik. Bıçaklarını kurbanlarına tam isabet ettirmek gibi. Bence Bones bile ondan bu kadarını beklemiyordu.

Hani son zamanlarda çıkan erotik romanlar var ya inandırıcı bulmadığımız ve içimizi şişiren, bu kitap onlardan cesurdu ve seks hiç yapmacık durmadı. Hatta gayette cesur bir şekilde anlatmış yazar. E zaten fantastik karakterler, biri yarı vampir, diğeri kaç yüz yıllık vampir herhalde bakışıp kıkırdaşmayacaklardı.

İlk kitapta Spade ile de tanıştık. Pek sevdim o karakteri, diğer kitaplarda daha çok görmek istiyorum.

Ve kitabın sonu heyecan fırtınası oldu. İkinci kitapta ne olacak diyerek bitirdim. Cat'a bağlandım ve diğer kitapları hem yutmak istiyor, hemde hemen bitmesin diyorum.

Goodreads'da bir puan kırarak 4 verdim. Bunun nedeni, çok klişe yerleri de vardı. Bildiğimiz bir vampir romanı, avcı kız vampir seksi ama iyi oğlan, silik bir ebeveyn gibi.

Kitabın kapağı oldukça çarpıcı, gel beni al diyor. Tam olarak Cat'i resmetmiş. İç kapakta da Sisters Of The Moon'un yazarı Yasmine Galenorn'un referansı karşılıyor bizi.

Kedicik hedefinden sapmıyor. Heyecanı düşürmüyor.

"İşte karşımda...
Şeytanla anlaşacak mıyım?
Ya bedeli?
Beni izliyor.
Hem umutlu hem tehditkar.
Hayır demek çok zor. 
Ama evet dersem onunla iş birliği yapmış olacağım."


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails