18 Haziran 2010 Cuma

Güvenlikten Kaçış: Biip Biip Biip!

Ehehe öyle bi kaçış değil, rahat olun. Zaten kaçan Richard Bach olunca en asil duygularla kaçıyor elbette. Bir martı gibi!

Olay şu: Richard Bach abi, küçük self'ine bir söz vermiş, yaşamı boyunca öğrendiklerini bir gün ona anlatacakmış. Kitap o önemli anın gelip çatmasıyla başlıyor, minik RB büyük RB'nin karşısında bitiveriyor, anlat bakalım babalık diyor bi nevi. Çanak çömlek patlıyor, apışıp kalan büyük RB başlıyor anlatmaya... Kitap yanımda olmadığından altını çizdiğim birkaç çarpıcı yeri şu anda buraya yazamıyorum. En kısa zamanda inşallah.

Bu kitaba dek sadece Martı adlı eserinden bildiğim bu abimiz, ruhaniyet basamaklarını ikişer üçer çıkmış, tekamüle ermiş bir insan. Böyle hafiften alaycı bir tonda yazıyorum ama sanmayın ki söylediklerinde doğruluk payı bulmuyorum. Güvenlikten Kaçış'ta da bir çok kayda değer tespit ve yönlendirme vardı. Kitabı bana hediye eden Meröp'çüğüme burdan kucak dolusu sevgiler!

Asıl olay şu: Transandantal okumalarım çok arttı ama allaha şükür ayaklarım hala yere basıyor, edebiyatla maneviyatın arasındaki farkları görebiliyorum: Bu tip eserlerdeki genel sorun, roman sanatının, abdala malum olan birtakım gerçeklerin biz henüz aymamış kitlelere aktarılması için kullanılmasında. Yani Güvenlikten Kaçış olsun, Martı olsun, bunlar edebiyatsa, pardon da, Suç ve Ceza ne o zaman? Güvenlikten Kaçış'a yakından baktığımız vakit ortada bi kurgu yok, gerilim yok, karakter derinliği yok, sadece ve ille de mesaj kaygısı... Hani Martı'dan ben de vakti zamanında etkilenmiştim ama 13 yaşındaydım. 30 yaşımda hala best of'um Martı olacaksa atsınlar zaten beni bu blog'dan.

Eserimiz: Güvenlikten Kaçış
Yazarımız: Richard Bach
Yayınevimiz: Epsilon Yayınevi

PS: Satış dışıymış bu arada, iyi mi! İsteyene bendeki kopyayı gönderebilirim.


2 yorum:

  1. ay utandım şimdi sana onu getirdigime :(

    YanıtlaSil
  2. yok be, aşkol!!! çok güzel şeyler de vardı kitapta. tek sorun roman havasında yazmaya çalışmış olması. hayır bazı yerlerde çok acemice ve komik oluyor, yoksa adamın bilgeliğine lafım yok. en kısa zamanda 1-2 alıntı ekleyeceğim buraya. sen de beğeneceksin dodişkom :))

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails