18 Mart 2015 Çarşamba

[Blog Tur] Trendeki Kız - Paula Hawkins | Ön Okuma

Her gün önünden geçtiğiniz evlerde aslında neler oluyor?



Kitap: Trendeki Kız
Yazar: Paula Hawkins
Orijinal Adı: The Girl on the Train
Çeviri: Aslıhan Kuzucan
Yayıncı: İthaki Yayınları
Sayfa Sayısı: 360
Basım Yılı: Mart 2015
Tür: Gizem, Suç, Polisiye 
Puanım: 4



"Rachel her gün aynı trene binip aynı çifti izliyordu. Çiftin başına gelenleri bütün ülke duyduktan sonra, hayatlarına dâhil olmaya karar verdi…"



İthaki Yayınlarından sıcağı sıcağına çıkan  The Girl on the Train / Trendeki Kız turumuza hoş geldiniz. Mutlaka duymuşsunuzdur, çünkü çıktığı anda olay yaratan kitap çok kısa sürede bizim de raflarımızda yer aldı.

Biz Oburlar kayıtsız kalamadık, kitaplar geldiği anda heyecanla okumaya sardık.

Kitaba gelirsek, ilk olarak Rachel ile başlıyor.

Rachel her gün trenle işe giderken dışarıya dikkat kesiliyor ve bir çifti izliyor, hatta onlar için bir yaşam çiziyor kendi kafasında. Kafasında onlara isim veriyor, çift çok mutlu, kadın kahvesini yudumlarken, eşi arkasında ona kol kanat geriyor görüntüsü ile onun için örnek çift. Kendisi eşinden boşanmış, alkolik ve her şeyini bir bakıma kaybetmiş olduğundan dolayı onları gözünde büyütüyor, bir bakıma bağlanıyor ve yakınıymış gibi hissediyor. Sonra onların yaşadığı bir felaketi tüm ülke ile beraber duyunca olaylara dahil olmak istiyor ve sonuçları hiç beklediği gibi çıkmıyor.

Kitap hızlı okunan, çabuk ilerleyen bir roman. Eğer işiniz yoksa oturup köşenize kıvrılıp okuyorsanız bir günde bitiyor. Gone Girl ile kıyaslanıyor bu aralar ki, olay örgüsü bakımından doğal bir kıyaslama. Benim yorumuma gelirsek kesinlikle Gone Girl / Kayıp Kız benziyor ama aynı değil. Filmi aşırı beğenmiş, karakterler bakımından çok başarılı bulmuştum. Sonunda inanılmaz gerilip, çileden çıksam da karakterlerin içine girmiştim. Kitabını da edinmeyi düşünüyorum.

Üç kadının hikayesi aslında. Rachel, Meghan ve Anna. Bu kadınları birbirine bağlayan bir sır var. Hatta sonu pek beklemediğiniz gibi bitiyor. Şu olur kesin dediğiniz şeyler çıkmıyor, şaşırtmacalı.

Kadınlara baktığımız zaman üçü de erkek şiddetine öyle ya da böyle maruz kalıyorlar. Çok bahsetmek istemiyorum ama dün kitabı bitirip bugün düşündüğümde bunu çoğu kadın yaşıyor. O anlamda düşündürdü.




Kapağı ise ayrı bir olay. Çok başarılı olmuş, ki bizim edisyona has ciltli bir kapak. Tren kompartımanından dışarı bakarmış hissi verilmiş ki bayıldım. Yabancılar kıskansın hehe
Orijinal kapağa bin basar kıvamında harika bir iş çıkarmış İthaki Yayınları. Kutluyorum ve daha bir çok böyle harika kapak görmek istiyoruz diye iliştiriyorum. 

 Ben de böyle bir keyif anı yakalayıp, battaniyeme kıvrılıp kitabıma gömüldüm. 

Şimdi gelelim kitabın tadımlık ön okumasına;

Ön okuma kesmedi ve kitaba sahip olmak istiyorsanız;
 Kitap Oburları facebook adresimizi takip etmeyi ve çekilişe katılmayı unutmayın.


Tur Takvimi:
18 Mart : raflarinarasindan.blogspot.com | Ön Okuma
19 Mart : mirielenda.blogspot.com | Bunları Biliyor Musunuz?
20 Mart : sohbetedecekkimseyok.blogspot.com | Yazar Tanıtımı
 21 Mart : thcodex.blogspot.com | Tanıtım Videosu
 22 Mart : pinucciasbooks.blogspot.com | Kitap Yorumu

İyi Okumalar...

-Sycorox-



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails