26 Haziran 2014 Perşembe

Dünyaya Orman Denir, Ursula K. Le Guin


Normalde okuduğum her kitap hakkında Rafların Arasından'a yazı yazmaya çalışmıyorum ama Pinuccia'nın Okuma Şenliği için bu blogda kayıt tutmaya başladığımdan beri daha disiplinli olsun diye şenliğe dahil her kitap hakkında yazmaya çalışacağım. Bu kitabı, bilim kurgu kitabı kategorisi için okumuştum ve sadece 130 sayfalık bir kitap hakkında çok fazla bir şey yazamayacağımı bile bile bu yükün altına girmiş bulundum.

Athshe gezegeninin adı, yerlilerinin dilinde hem orman, hem de dünya anlamına gelmektedir ve Arz gezegeninden gelen insanlar, Athshe gezegeninde koloniler kurar, yerlileri işgücü için bedava kullanır ve ormanları yok etmeye başlar. Athshe gezegeni yerlilerinin insan ırkından hem fizyolojik, hem de zihinsel olarak çok büyük farklılıkları vardır ki uyanıkken bile bilinçli olarak düş görebilme özellikleri bu farklardan en belirgin olanıdır. Selver adındaki Athshe yerlisi, yanında çalıştığı Lyubov adındaki Arzlının kıvılcımlarını yarattığı bir kaosun içindeyken o zamana dek varlığından bile haberdar olmadıkları savaş ve cinayet kavramlarını öğrenmekte, tüm bunların uzun zaman önce yitirdiği düş görme kabiliyetinin kendisine oynadığı bir oyun olmasını dilemekte, öyle olmadığını kabul ettiğinde de artık savaş ve cinayet kavramlarını öğrenmiş bir toplumun eskisi gibi olamayacağının da acı içinde farkına varmaktadır.

Bu romanı okurken Goodreads sayesinde keşfettiğim şeylerden biri de bu romanın Mülksüzler, Karanlığın Sol Eli, İçdeniz Balıkçısı ve Rocannon'un Dünyası ile birlikte "Hainish Cycle" adındaki bir serinin bir parçası olduğuydu, daha önce Mülksüzler'i okumuştum, Rocannon'un Dünyası'nı da okumayı düşünüyordum, birbirleriyle alakalı olduklarını bilmeden ayrı kitaplar olarak da okunabilen bir seri gibi görünüyor fakat yine de bir bilgi olarak burada bulunsun, belki tüm seriyi okumak isteyenler olur, ben de açıkçası bu bilgiyi edindikten sonra tüm seriyi okumak istedim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails