4 Ekim 2012 Perşembe

Nijura/ Jenny-Mai Nuyen


Bu kitabı Pegasus yayınlarından kazanmıştım geçen sene. Ve başlamıştım heyecanla lakin bir senedir okuyorum, bitiremedim. Araya ne kitaplar girdi ama Nijura bitmedi gitti. Sonunda bitirmek kısmet oldu. 

Meğerse keramet 300. sayfadan sonraymış. Şimdi diyeceksiniz çok mu sıkıcıydı? Hayır. 

Öyle enteresan bir kitap ki, yer yer çok seviyorsunuz, bazen de sıkılıyorsunuz. Yazar 19 yaşındayken yazmış kitabı. Bu şaşırtıcı çünkü, anlatımı gayet iyi. Çocuksu ve basit bir yanı yok ki, şimdiki Young Adult yazan çoğu yazarlardan kat be kat iyi. 

Sadece bana Tolkien'den fazlaca etkilenmiş geldi. 

Kitabın dünyası elfler ve insanlar arasında geçiyor. Önce sokak çocuklarıyla Scapa ve Arane ile başlıyor. Onların hikayesini okuyoruz uzun bir süre.  Sonra elf insan kırması kızımız Nill'e geliyoruz. 

Nill ormanda dolaşırken bir taş buluyor, zalim Korr kralını öldürebilecek dünyadaki tek silah. Köyü onu el birliğiyle Korr kralına yolluyor ve Nill'in yolculuğu başlıyor.Buradan sonra fazlasıyla The Lord of the Rings kokuyor kitap.

Nill'in yolculuğunda karşısına kimler çıkıyor ve hikaye nasıl bağlanıyor onu da okuyup görün.

Kitap sonuç olarak güzel ve oldukça profesyonel bir şekilde bitiyor. Yani önerebilirim gönül rahatlığıyla.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails