15 Ekim 2012 Pazartesi

Günlük Yaşamın Psikopatolojisi,Sigmund Freud

gunluk-yasamin-psikopatolojisi-sigmund-freud

Ünlü psikolog bu eserinde bizi biliçdışına bir adım daha yaklaştırıyor . Rüyaların Yorumu'nda , "rüyaların , arzuların yaptıkları kazalar" olduğunu gösteren Freud ; bu eserinde dil sürçmesi , unutma , yanlış çağrışımlar , sakarlıklar ve boşinançları ele alıyor . Bu olguların altında yatan mekanizmaları , çevresinden topladığı örneklerden ve kendi yaşamından , özsağaltımından yola çıkarak okuyucuya son derece anlaşılır bir dille aktarıyor . Bilinçaltına az da olsa ışık tutan davranış kalıplarını okumanıza ve anlamanıza yardım edecek çok sayıda ipucu sunuyor bu eser . Özellikle dil sürçmelerine ayırdığı bölümdeki bazı örnekler komik olduğu kadar  aklın incelikle işleyişini görmek açısından da heyecan verici . Freud , "Dil sürçmesi niyet edilmiş kazadır" diyor kısaca , güçlü çıkarım ve örneklemlerle destekliyor kuramını . Sakarlıkların da kendi düzeni olduğunu öğrenmek ilginç bir deneyimdi benim açımdan . Akıcı ve keyifle okunan bir kitap , mesleki jargonla şişirilmemiş olduğundan rahat bir okuma sunacaktır herkese . Çok hoşuma giden bir iki alıntıyla kapatacağım izninizle ... Başka incelemelerde görüşmek üzere.

"Kardeşinizden bir guatr daha uzunsunuz."(hasta yakınından kardeşinin hastalığını gizlemeye çalışan doktorun gafı)

"Evindeki son sergiyi gördünüz mü? Çok iyi dekolte edilmiş."(yorumsuz)

"Sütün az bulunduğu ve pahalı olduğu bir dönemde , ne zaman süt kaynatsam , ne kadar da titizlensem taşırmaya başladım . Bu sinir bozucu şeyi dert edip üzerine gitmeme rağmen nedenini çıkaramadım . Bu sakarlık çok sevdiğim beyaz teriyerin ( adı Rusça Droujok / Arkadaş ) ölümüyle başlasaydı normal kabul ederdim . Hayır , köpeğimin ölümünden sonra süt taşırmayı bıraktım . Aklıma şu geldi : < Sütü ar
tık taşırmıyorum ; taşan süt yere ya da ocağa dökülseydi hiçbir işe yaramayacaktı. > O an gözümün önüne geldi . Yanıma oturmuştu ; gözlerini kocaman açmış halde sütün kaynamasını izliyordu . Kafasını hafifçe yana yatırmış , kuyruğunu sallayan köpek ona yarayacak kazanın gerçekleşmesini bekliyordu ... O an anladım : Köpeğim sandığımdan önemliymiş,onu çok sevmişim..." Lou Andreas - Salome





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails