13 Ağustos 2014 Çarşamba

Mim



Merhaba, sevgili Gevezekitapkurdu ve Saklamakabı blogları bizi mimlemişlerdi, çok teşekkür ederiz.

Şimdi mime geçelim, iki kişi olduğumuzdan röportaj gibi olacak eheh.


1. Ne sıklıkla kitap okuyorsunuz?

Sweet Leaf- Sürekli olarak okuduğum en az bir kitap oluyor, çoğu zaman da birkaç kitabı aynı anda okuyorum, değişik durumları saymazsak hemen hemen her gün kitap okuyorum denebilir.

Sycorox- Değişiyor. Genelde iki üç kitap birden okurum, bitince yeni kitaba geçerim. Lakin yılın bir dönemi hiç okuyasım gelmiyor o zaman öykü okumaya başladım. Böylelikle o türe acayip ısındım.

2.En sevdiğiniz yazarlar hangileri?

Sweet Leaf- Samuel Beckett, Albert Camus, Jean-Paul Sartre, Hermann Hesse, Ursula K. Le Guin, Edgar Allan Poe, H.P. Lovecraft, Hemingway, Gorki, Dostoyevski, Aldous Huxley, Samed Behrengi, Roald Dahl, Etgar Keret, Ferhan Şensoy ve Jane Austen diyerek kısa kessem iyi olacak yoksa akşama kadar isim sayacağım.

Sycorox- J.R.R Tolkien, Dostoyevski, Kafka, William Blake, Jane Austen, Stephen King, Yasmine Galenorn, Dan Brown, Nazım Hikmet, Barış Bıçakçı, İhsan Oktay Anar, Birhan Keskin -çok karışık oldu evet-


3. En beğendiğin kitaplar hangileri?

Sweet Leaf- Yine çok fazla cevap vereceğim bir soru daha. :)

Şöyle kısa kesmeye çalışarak birkaçını söyleyeyim: Arthur C. Clarke - Bir Uzay Efsanesi, Sartre - Bulantı ve Uyanış, Ferhan Şensoy - Karagöz ile Boşverin Beni, Tanpınar - Saatleri Ayarlama Enstitüsü, Elias Canetti - Körleşme, Kazuo Ishiguro - Beni Asla Bırakma, Orhan Pamuk - Masumiyet Müzesi, Oğuz Atay - Tutunamayanlar, Ayn Rand - Hayatın Kaynağı, Betty Smith - Bir Genç Kız Yetişiyor, Salinger - Çavdar Tarlasında Çocuklar, Vasconcelos - Şeker Portakalı, Güneşi Uyandıralım ve Delifişek, Ursula K. Le Guin - Mülksüzler, Reşat Nuri Güntekin - Çalıkuşu, Nabokov - Lolita, Sabahattin Ali - Kürk Mantolu Madonna, Samed Behrengi - Küçük Kara Balık, Ulduz ve Kargalar, Ulduz ve Konuşan Bebek, Antoine de Saint-Exupery - Küçük Prens, Lewis Carroll - Alice Harikalar Diyarında, Carlo Collodi - Pinokyo, Louisa May Alcott - Küçük Kadınlar, Rıfat Ilgaz - Hababam Sınıfı (tüm oyunları ve romanıyla birlikte) ve Mary Shelley - Frankenstein ile Bram Stoker - Dracula'yı da sayarak bitirmezsem daha satırlarca kitap adı yazacağım.

Sycorox- Son zamanlarda okuduklarımın çoğunu çok beğendim. En sevdiğim kitaplar diye genelleyince aklıma gelmiyor tabii çok var.

Mesela William Blake'in Cennet ve Cehennem'in Evliliği dönüp dönüp okuyacağım kitaplardan, Barış Bıçakçı'nın Sinek Isırıkları Müellifi eskittiğim, defalarca okuduğum ve baş karakter Cemil ile bir gün Ankara'da karşılaşacağıma, bir çay içip kitaplardan konuşacağımıza (onun benim bazı okuduklarımı beğenmeyip muhtemelen tavsiye üstüne tavsiye vereceğine) inandığım bir kitap.

İhsan Oktay Anar ile mesela çok geç tanıştım Puslu Kıtalar Atlası o kadar benlik bir kitapmış ki, keşke daha erken okusaydım dedim.

Dostoyevski'nin Suç ve Ceza'sı çoğu kişiye ceza gibi gelirken benim bir dönem en sevdiğim dönüp dönüp okuduğum kitaptı. Beyaz Geceler'i de öyle.

Tabii doğal olarak Yüzüklerin Efendisi üçlemesi de öyle.

4. Yerli Yabancı hangi yazarları tercih edersin?

Sweet Leaf- Başka bir soruda en beğendiğimiz yazarları yazmışız zaten.

Sycorox- Bknz. 2. soru

5. Bu güne kadar en beğendiğin kitap serisi?

Sweet Leaf- Pıtırcık serisi, Şeker Portakalı ve devam kitapları, Açlık Oyunları serisi, Behrengi'nin Ulduz serisi, Dune serisi, Özgürlüğün Yolları serisi (Sartre'ın Uyanış, Bekleyiş ve Tükeniş olarak çevrilen üçlemesi kimi yayınevlerinde başka başka adlarla çevrilmiş, Hürriyetin Yolları serisi olarak da biliniyor.)

Sycorox- Yüzüklerin Efendisi, Robert Langdon serisi, Ayın Kızkardeşleri serisi, Mercy Thompson serisi, Gece Avcısı, Angelogy

6. Daha çok hangi tarz okumaktan hoşlanırsın?

Sweet Leaf- Kendimi cidden çok seçici bir okur olarak görmüyorum, çok değişik türlerde kitapları severek okuyorum ama sanırım en çok gerçekçi romanları okumaktan zevk alıyorum, özellikle varoluşçu yazarların romanlarını daha severek okuyorum gibi geliyor ama bilim kurgudan da, fantastik edebiyattan da, korku edebiyatından da, öykülerden de çok hoşlanıyorum.

Sycorox- Fantastik, Epik Fantastik, Urban Fantasy (bunun tam karşılığını bilmiyorum, yani kadın karakterin baskın olduğu tür) Tarihi, İçinde sanat tarihinin olduğu her şey

7. En son hangi kitabı okudun?

Sweet Leaf- En son Philip K. Dick romanı Androidler Elektrikli Koyun Düşler Mi?'yi bitirdim.

Sycorox- Schopenhauer / Hayatın Anlamı

8.Kitap blogları hakkında ne düşünüyorsun? Yeterli mi?

Sweet Leaf- Kitap bloglarını okumayı çok seviyorum ama Sycorox'un da söylediği gibi bana da çoğu kitap bloğu aynı geliyor. Ya kitap blogları arasında bir moda oluyor ve çoğu kitap bloğu yazarı aynı kitabı okuyor, ya da kitap bloğu olarak başlayan bloglar daha sonra kırtasiye bloğuna dönüşüyor, sanırım belki de ben çok fazla kitap bloğu bilmiyorum ama bildiklerimi de pek yeterli bulmuyorum.

Sycorox-
Yeterli değil. Bana son zamanlarda kitap blogları hep aynı gelmeye başladı. Yeni çıkan kitaplar bloglarda ama değişik bir keşif yapmayı istesek çok az blogda yorum görebiliyoruz. Eski kitapları okuyanlar zaten azınlıkta. Değişik türlerde görmek de zor. Onun için eşitlilik olmasını çok istiyorum.

9. Kitap okumak senin için ne ifade ediyor?

Sweet Leaf- Açıkçası hala bir akıllı telefon sahibi olmayan biri olarak benim için hala en etkili vakit geçirme yöntemlerinden biri. Çok küçük yaşlarda okumayı öğrendiğim ve kendimi bildim bileli kitap okuma alışkanlığım olduğu için o an okuduğum bir kitap bulunmuyorsa kendimi rahatsız hissediyorum, bir yere biriyle buluşmaya giderken karşımdaki kişi geç kalacak diye her ihtimale karşı yanımda bir kitap götürüyorum, bir yerde beklemem gerekiyorsa kitap okuyorum, okumak istediğim kitapları listeliyorum, elimdeki kitaplar bitince bir sonra başlayacağım kitapları planlıyorum, hangi kitaplar hakkında ne düşüneceğimi aşağı yukarı kestirebiliyorum... Fakat kitap okumak bana şunları da ifade etmiyor, kitap okuma alışkanlığı olmayan insanlara faşistçe davranmıyorum, arkadaşlarımı kitap okuma alışkanlıklarına göre seçmiyor, kitap okuma alışkanlığımı ve özellikle hangi kitapları okuduğumu sürekli başkalarının gözüne sokmuyor, göndermeli satırların fotoğraflarını çekmek için kitap okumuyor ya da kitapları ve yazarları metalaştırmıyorum, bunlar aksine edebiyat sevgisinin içini en azından kendi adıma boşaltmamak için kaçındığım davranışlar, hahah hatta Sycorox'un cevabını okumadan önce soruya ben de onun gibi bir de "benim için ne ifade etmiyor" açısından bakmışım ve hemen hemen aynı şeyleri söylemişiz, şu an ağzım kulaklarıma vardı. Uzun lafın kısası kitap okumak benim için bir ihtiyaç gibi ve kitap okuma alışkanlığım olmasaydı pek çok zaman, pek çok yerde sıkıntıdan patlardım.

Sycorox- Benim için normal bir şey. Yemek yemek, su içmek gibi. Lakin bunun üstüne anlamlar yüklemenin de gereksiz olduğunu düşünüyorum. Nasıl su içmenin üzerine su içenle evlenilir gibi bir anlam yüklemiyorsak, kitap okuyan insana da aynı gözle bakmak gerek -özellikle son zamanlarda kadının üstünde meta olarak kullanması sinirimi bozmaya başladı- Kitap okumak insanın kendine kattığıdır, kalkıp ben kitap okuyorum diye kibirlenmenin de bir anlamı yok.

Bizi mimlediğiniz için teşekkür eder ve bu mimi yapmak isteyen herkese yollarız


- Sweet Leaf, Sycorox -





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails