24 Şubat 2014 Pazartesi

Maxime Chattam | Gaia Teorisi ★★★★★

Size cok acayip bir kitaptan bahsedeyim mi?

Gaia Teorisi inanilmaz bir kitap. Maxime Chattam ise tabiri caizse bir dahi ya da deli; sonucta ikisinin arasinda pek bir fark yok gibi. Chattam'in beni raflarimda beklemekte olan son iki kitabi haricinde tum kitaplarini okudum. Hastasiyim. Adam inanilmaz; okuyucuyu oyle basarili bir sekilde geriyor ve ayni zamanda, oylesine yogun bir bilgi bombardimanina tutuyor ki ne desem, nasil anlatsam Chattam'i tanimlayamayacakmisim gibi hissediyorum.

Maxime Chattam'in tarzini ancak Grange'a bir kutuphane dolusu bilgi eklersek karsimiza cikacak bir atom bombasi dersem ifade edebilirim. Grange'in gerilimine sahip; ancak, bu adamin kafasi cok daha farkli bir sekilde calisiyor. Dolayisiyla Grange sevip son yazdigi kitaplardan pek de memnun degilseniz Chattam acik bir adres.

Gelelim Gaia Teorisi'ne... Dan Brown'un Ihanet Noktasi'ni aliyoruz; buna bir tutam Lost ekliyoruz. Karisim kivamina gelince yeteri kadar genetik bilimi uzerine bilgi, gerilim, adrenalin ve guc katiyor ve iyice karistiriyoruz. Sonucta ne mi oluyor? Insanlarin guc ugruna nelerden vazgecebileceklerini goruyoruz. Cok acayip degil mi? 

Chattam'in en cok sevdigim ozelliklerinden biri kitabin onsozunu bir kisiye ithaf ederek degil bizlerle konusurcasina yazmasi. Kitabi yazarken dinledigi sarkilari bile yaziyor ki okuma zevkine biraz da muzik katmak istersek dinledigimiz seyler bizi hikayeden uzaklastirmasin. Her hikayesinde sol gosterip sag vuruyor ve gercekten ne oldugunu asla tahmin edemiyorsunuz. Basarili kurgusunu, bir de gerceklerle destekliyor ki o sayfalari sadece adrenalin ugruna cevirmediginizi goruyorsunuz.

Biliyorsunuz, normalde yazilarima bir alinti fotografi eslik eder. Bu defa oyle bir fotograf goremeyeceksiniz zira kitap, onlarca minik sari kagitla isaretlenmis durumda. Finallere hazirlandigim ders kitabi gibi gorunuyor; bu nedenle, hangisini sizinle paylasacagima karar veremedim. En iyisinin adami kitabi ellerinizin arasina alip okumaniz olduguna inandim. 

Su noktada sizlere bir ozur borcum var. Adamin neredeyse okumadigim kitabini birakmayip ancak simdi Chattam hakkinda yaziyor olmam oldukca ayiplanasi. Lakin daha once de soyledigim gibi bazi kitaplarimi yeniden okuyorum. Chattam'inkiler de yeniden okunacak ve sizlerle paylasilacaklar arasinda! Soz!

Genler, dürtüler ve ölümler,
Amalth.

2 yorum:

  1. Polisiye kitapları dışında pek kitap okumam.Nedense Maxime Chattam'in kitaplarını hiç okumadım.inanırmısınız yeni tanımaya başladım.Kötü Ruh kitabını çok övüyorlar.Seri haldeymiş sanırım.Dün alışveriş sepetime Kötü Ruh üçlemesini attım.Şimdi Sizin yorumunuzu görünce çok sevindim.Kendime çok kızıyorum nasıl okumam diye.Sizce yazarımızın en çok beğenerek okuduğunuz kitabı hangisiydi.Ona göre alışveriş sepetimi tamamlıyacağım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Kötü Ruh, Kaosun Sırları, Kara Büyü.
      Ve tabii ki Gaia Teorisi. Ancak üçlemeyi sırasına göre okumanızı öneririm.
      Bu ay ben de en son çıkan kitabı olan Leş'i alacağım.

      Sil

Related Posts with Thumbnails