3 Şubat 2014 Pazartesi

John Sandford | Av Kurallari ★★★★

Gectigimiz hafta boyunca cok acayip yazarlarin cok acayip kitaplarina bulastigimdan yazilmak icin bekleyen kitaplarin altinda eziliyorum. Islerimin yogunlugu nedeniyle beklettigim Av Kurallari hakkindaki yazimi da daha fazla erteleyemeyecegim.

John Sandford, Michael Connelly okuyor olmam nedeniyle bana Goodreads tarafindan onerilmis bir yazardi. Arastirmalarim sonucunda Lucas Davenport'un ana karakteri oldugu serinin ilk uc kitabinin Dogan Kitap tarafindan cep boy olarak basildigini ogrendim ve tahmin edersiniz ki derhal siparisini verdim. Zira Goodreads hakkimda hic yanilmamisti. Yine yanilmadi.

Av Kurallari kaliteli ancak alisilmis bir polisiye. Serseri bir polis, kendine Kuduz Kopek adini veren ve basindan itibaren kim oldugunu bildigimiz bir seri katil, tecavuzler, cinayetler, akil oyunlari. Kitap, sanki bir cinayet romani olsun diye degil de Davenport'un ne kadar zeki oldugunu kanitlamak icin yazilmis gibi. Yalniz, bahsetmeden gecemeyecegim bir nokta var ki o da Davenport'un ayni zamanda oyun tasarimcisi olmasi. Oteki yandan ve hatta ozellikle ilk 200 sayfada herhangi bir cinayet goremiyor olusumuza ragmen cok surukleyici bir kitap. 50 sayfa okudugumu sanarken 150 sayfa okudugumu fark ettigim kitaplardan.

Yazarin tarzi ise Connelly'ye daha yakin. Ayaklari yere basiyor. Diger yandan, ikinci ve ucuncu kitaplarda karakterlerin ve tarzin daha cok oturacagini ve okurken daha cok zevk alacagimi dusunuyorum. Yine de cok surukleyici iki kitabin arasina alinip cok gerilmeden ya da cok heyecanlanmadan okunmaya deger bir kitap olduguna inaniyorum.

Bu kitabi hepinize onermiyorum. Polisiyeseverler icin rahat bir nefes alacaklari bir mola gibi olsa da turden keyif almayanlarin "Eee?" demesine de neden olabilir.

Kuduz kopekler, manipulasyonlar, capkinliklar.
Amalth.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails