17 Ocak 2014 Cuma

Nora Roberts | Çıplak Ölüm ★★★


Siz bana kitap önerirsiniz de ben okumaz mıyım! Geçenlerde okuduğum ve çok beğendiğim Bataklıkta Gece Yarısı'ndan sonra gelen yorumlarda çoğunuz Eve Dallas serisine başlamamı ve Villa'yı okumamı önerdiniz. Serinin ilk kitabı olan Çıplak Ölüm'ü ve Villa'yı hemen defterime not ettim ve ilginç bir tesadüfle, girdiğim bir kitabevinde sadece bu iki Nora Roberts kitabının olduğunu görünce hemen aldım! Sonuçta bu evrenin bir mesajı değildiydi de neydi! :) 

Çıplak Ölüm, Nora Roberts'ın Eve Dallas karakterini ele aldığı sanırım 6.456.342 kitaplık serinin birincisi. Öncelikle kitabın beni bazı açılardan çok şaşırttığını ancak bazı unsurlar nedeniyle de kitabı yavan bulduğumu söylemeden edemeyeceğim. Çıplak Ölüm'ü şimdiki zamanda geçen, alıştığımız tarzda bir polisiye sanmıştım; hiçbiriniz de beni hikayelerin gelecekte geçtiği konusunda uyarmamışsınız! O yüzden uçan araba tasvirleriyle başlayan kitabın ilk sayfasını, yanlış gördüğümden endişelenerek birkaç defa üst üste okudum. :) Neyse ki fütüristik polisiyeye alışmam zaman almadı da hikayenin içine kitabın izin verdiği ölçüde girdim. Hatta gelecekte, bildiğimiz dünyadan ve teknolojiden çok uzakta geçen bir kitabı okumaktan da ciddi zevk aldım. Özellikle, Nora Roberts'ın duygusal romanlardan polisiyeye geçişine bağlı olarak kadın-erkek ilişkilerine dair yaptığı tespitlere bayıldım.

Öteki yandan, kitabın konusu, cinayetin arkaplanı, hikayenin gidişatı bana yavan geldi. Hatta, yazarın bütün yaratıcılığını hikayenin zaman çizelgesini hazırlarken harcadığını ve hikayenin kurgusunu arkaplana attığını düşündüm çünkü, söz konusu hikaye gelecekte değil de şimdi yaşansaydı Çıplak Ölüm vasat bir kitap olarak değerlendirilmekten öteye geçemezdi. Kuru fasülyeyi altın varaklı bir tencerede sunmak gibi; dışarıdan göz alıcı görünüyor ama kapağını açınca yiyeceğin şeyin kuru fasulye olduğunu görüyorsun.

Yazımın geneline baktığınız zaman Eve Dallas serisini çok tutmadığımı düşünebilirsiniz. Öteki yandan ben, henüz Eve Dallas hakkında ne hissetmem gerektiğini bilemiyorum. Bu nedenle serinin ilk beş kitabını okuyup ona göre bir karar vermek istiyorum. Dolayısıyla, Eve Dallas serisine başlayıp başlamamak konusunda karar veremeyenlerin yazım yüzünden kitaptan uzaklaşmalarını istemem. Bana sadece biraz zaman verin, ilk beş kitabı tamamlayayım. O zaman yeniden Eve'den bahsederiz.

Gelecekler, korkular, ama hep aynı korkular.
Amalth.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails