18 Aralık 2013 Çarşamba

Gülten Dayıoğlu │ Ölümsüz Ece ★★★★★

An itibariyle benden hiç beklemediğiniz bir şey yapıyor ve onca cinayet ve kan içeren romanlardan sonra ilk defa bir çocuk kitabı hakkında yazıyorum. Öteki yandan Ölümsüz Ece'nin sadece bir çocuk romanından ibaret olduğunu söylemek çok büyük bir haksızlık olur. Ölümsüz Ece, her yaştan okuyucunun okuyabileceği bir bilim kurguya giriş kitabı niteliğindedir. Heyecanlıdır, sürükleyicidir, mitolojiktir, gizemlidir.

Çocukken muhakkak Ölümsüz Ece'den önce çeşitli kitaplar okumuşumdur ancak okuduğumu ve deliler gibi etkilendiğimi hatırladığım ilk kitaptır Ölümsüz Ece. Bana okumayı sevdiren, sayfalar arasında kaybolmamı sağlayan ve bunu benim için inanılmaz bir deneyim haline getiren çok özel bir romandır. Çoğu okuyucu çocukluk dönemini düşündüğünde Gülten Dayıoğlu'nun Yeşil Kiraz gibi bence keyifsiz romanlarını hatırlarken Ölümsüz Ece'yi, Parbat Dağı'nın Esrarı'nı veya Midos Kartalı'nın Gözleri'ni hatırlamıyor. Ve ben buna çok üzülüyorum! Bahsettiğim kitapların her biri bilim kurgu öğeleri içeren, inanılmaz sürükleyici kitaplarken öğretmenlerin çocukları Ayşegül serisine yönlendirmeleri hiç de aklımın aldığı bir şey değil!

Ece, çok eski zamanlarda yaşamış ve halkı tarafından çok sevilen bir kralın en küçük kızıdır. Toplumunu her alanda geliştirmeye çalışan kral, ölümsüz olmayı ve gelecekte insanların hangi noktaya geleceğini görmek ister. Ancak bilim adamlarının krala ölümsüzlük bahşedebilmeleri için kralı öldürmeleri gerekmektedir. Bu duruma isyan eden halkın tepkisi üzerine Ece ayağa kalkar ve babası için bunu yapabileceğini söyler. Ve geri sayım başlar. Ece, 3000 yıl boyunca farklı kültürlerde tekrar tekrar doğacak ve her defasında 17 yaşında ölecektir. 3000 yılın sonunda babasının mezarını bulmalı, babasının ruhuyla buluşmalı ve babasına 3000 yıl boyunca insanlığın geçirdiği değişimleri anlatmalıdır. Ancak zaman tükenmektedir.

En az 20 sene önce okuduğum kitabın konusunu ve hatta cümlelerini işte bu kadar iyi hatırlıyorum! O denli güzeldi. 

Bu nedenle, lütfen kaç yaşında olduğunuzu unutun ve sadece zevkiniz için okuyun Ece'nin hikayesini. Çocuklarınıza okutun; hem kitap okumayı sevsinler hem de dünya tarihini öğrensinler. Zira, Ece 3000 yıl boyunca farklı kültürlerde dünyaya geldiğinden Fransız İhtilali'nden de bahsediyor, Nil kenarındaki Mısır yerleşimlerinden de, kölelikten de... 

Bu yazıyla aslında Gülten Dayıoğlu'na olan borcumu ödüyorum. Hem bana okumayı bu kadar sevdirdiği için hem de hayalgücünün kimi zaman gerçeklikten daha değerli olabileceğini öğrettiği için.

Eceler, Ölümsüzlükler ve ne yazık ki Ölümler.
Amalth.


9 yorum:

  1. Bu kitabı ben de hatırlıyorum :) Bir de, bitkilerin iletişim kurduğu bir kitap vardı, çok sevmiştim; Parbat Dağı o muydu acaba?

    Böyle kitaplar üreten bir yazarın Yeşil Kiraz gibi travmatik bir kitap ortaya çıkarmasını ise hâlâ aklım almıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      Evet; Parbat Dagi'nin Esrari o bahsettigin kitap:) Umarim yakin zamanda onun hakkinda da bir yazi hazirlayabilirim:)

      Sil
  2. Ahhh çocukluğumda okuduğum en sevdiğim kitaplardan biridir. Çok da güzel bir anlatımı vardı diye hatırlıyorum. Ne güzel oldu bu yazı ile karşılaşmak. :)

    YanıtlaSil
  3. yazdıklarınız sayesinde merakımı cezbetti.. mutlaka okuyacağım.

    sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okumaya karar vermenize çok sevindim ama yine de kitabı çocukken okuduğumu ve onun büyüsüyle konuştuğumu unutmayınız:) Hala begeneceginizi dusunuyorum ama yine de...
      Sevgiler.

      Sil
  4. hep 17 yaşında değil 18 yaşında olacak

    YanıtlaSil
  5. Ben ilk kitabımı Gültan Dayıoğlu'ndan okumustum.Onun yeri bende cok ayridir bu yuzden.Birileri icin de ozel oldgunu bilmek cok guzel.Ben yazarin ilk oce Suna'nin Serceleri kitabini okumustum ve o zamanlar cok etkilenmistim.Hala daha canim sıkıldginda acar okurum.Ardindan diger hikayelerini de tek tek okudum ve bahsettigin kitap da cok guzeldi.Simdiki cocuklar da boyle harika kitaplar okuyarak adim atsalar keske okuma dunyasina.Kolay gelsin .Cok guzel bir yazi olmus ♥

    YanıtlaSil
  6. Bu kitao benim cocullugumun kitabidir.. 6 kez okumustim ayni heyecanla.. basucumda dururdu hep... malesef bir arkadasima okumasi icin odunc verdikten sonra bir daha goremedim..

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails