7 Şubat 2011 Pazartesi

Ve... David Eagleman


O hep merak ettiğimiz ölümden sonra neler olur bize, Tanrı var mıdır, bizler için neler planlamıştır sorularına kısa öykülerle farklı ve düşündürücü cevaplar veriyor, bu kitap.
Kitabı okurken; bazen çocuk gibi hissediyorsunuz kendinizi, hani büyükler hep anlatır ya bize ölümden sonrasıyla ilgili kendilerince bildiklerini, işte ben de o hisle okudum bu kitabı.

Zaman zaman durup düşündüm, hayata dair pek çok şey buldum inceden inceye; yazarın ölüm sonrasını anlatışında. Zaman zaman da gülümsedim; hayal gücüne hayran kalarak ve düşündüklerinin gerçek olduğunu varsayarak. Kitabı bu farklı açılardan hayatı ve sonrasını düşündürmesi açısından tavsiye ediyorum ama annelerimizin öğrettiklerinden şaşmamaya kararlı olanlar için sinir bozucu bir kitap da olabilir. Sonra uyarmadı, demeyin.

Kitabı bugünden okumanın faydası, yarından bahsetmesine rağmen aslında insanlığımız, duygulanmalarımız, değer yargılarımız ve bize öğretilenlerle ilgili hayata dair pek çok şeye değinmesi ve af buyurun, eşeğin aklına karpuz kabuğu düşürmesi.

Kitaptan bir alıntı yapıyorum, fikir vermesi açısından

"Sonraki hayatta Tanrı'nın bir bakteri boyutunda ve varlığınızdan tamamen bihaber olduğunu keşfedebilirsiniz ya da yanınızda yalnızca hatırladığınız insanları bulabilirsiniz. Kimi sonraki hayatlarda tüm yaşlarınıza ayrılmış halinizdesinizdir, kimisinde kredi kart kayıtlarınıza bakılarak yeniden yaratılırsınız, kimisindeyse aslında olabileceğiniz ama olmadığınız kişiliklerinizin moral bozucu varlıklarıyla birarada yaşamanız gerekir."
İyi okumalar...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails