1 Haziran 2010 Salı

Gotik edebiyatın Shakespreare'i mi, Şarlo'su mu?

Castle of Otranto, türkçeye çevrilmiş ismi ile Otranto Şatosu, gotik edebiyatın ilk eseri kabul ediliyor(muş). Yazarı Horace Walpole , ise İngiliz, hem bir tarihçi hem de politikacı...

İncecik bir kitap, "gotik"liği korkunç ve grotesk değil. Kitapta hayaletler, gizemli olaylar, bol bol Damsel in  distress ile soslanarak sunulmuş. Yer yer korkutma amacı ile yazıldığını hissettiğiniz paragrafların, anlamsız geldiği olacaktır, bu yüzden yazar Sheakspeare midir, Şarlo mudur, karar veremedim ben!

Light bir Shakespeare okuyormuş gibi hissettim. Öykü bir tiyatro oyununa çok benziyor zaten, Oyuncuları kitaptaki diyalogları ağdalı ağdalı okurken hayal etmek zor olmadı..

"gotik edebiyatın ilk eseri" sunumu ile satılan bir eserden daha çok şey beklerdim. Ben beklediğim tadı alamadım diyeyim, belki de bu öyküden sonra yazılan onlarca, yüzlerce -ve çogu daha başarılı-benzerine aşina olmak bunu iyi niyetli bir çaba olarak  görmeme sebep oldu, kim bilir.

Olaylar orta çağda, Otranto Kalesinde geçiyor. Gökten düşen bir miğferle başlıyor herşey, sonrası bir diyaloglar ve olaylar silsilesi. Çok kısa bir zaman diliminde geçiyor zaten herşey. karakterlerin konuşma biçimleri, şairanelikleri, iyi niyetlilerin epey saftirik, kötülerin ise pek bir bet ve sinsi olması ile, atmosferi hayalimdeki ortaçağ tablosuna yakın olsa da, okurken yer yer sıkılmadım diyemem!

Tavsiye edebileceğim bir kitap değil aslında, ama yine de, günümüz korku/gotik akımların tomurcuğu, tohumu nasılmış merak ediyorsanız, 1-2 saatlik vaktinizi alacak bir kitaptır.. bir lovecraft, poe bulmayı beklemeden okuyun derim..

on üzerinden puanım: 5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails